آکادمی هلاکوئی
1400/10/22
20:10
گروه بانکی Tinkoff روسیه اکثریت سهام استارت‌آپ Aximetria سوئیس را خریداری کرد

هلدینگ TCS Group، شرکت مادر بانک محبوب روسی…

هلدینگ TCS Group، شرکت مادر بانک محبوب روسی Tinkoff، اکثریت سهام استارت‌آپ رمزارزهای Aximetria مستقر در سوئیس را خریداری کرده است.


دیلیارا بلیاکوا، سخنگوی اکسیمتریا به CoinDesk گفت که TCS سهام را از اولین سرمایه گذار اکسیمتریا، صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر Digital Horizon خریداری کرده است. اکسیمتریا خدمات تجارت رمزارزی را به مشتریان ارائه می دهد، همچنین کارت های نقدی فیزیکی این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا هزینه ی کالاها و خدمات را با استفاده از دارایی های رمزارزی خود پرداخت کنند.


نشریه آنلاین روسی The Bell نوشت: حجم این معامله فاش نشده است، اما با توجه به پرونده ی تشکیل شده در بورس سوئیس، TCS دارای ۴۴۴۹ سهم از اکسیمتریا است که هر کدام به ارزش ۱۰۰ فرانک سوئیس (۱۰۸ دلار) می باشد. با توجه به اینکه کل سرمایه اکسیمتریا ۵۳۴۷۰۰ فرانک (۵۸۲۰۰۰ دلار) است، سهام TCS تقریبا ۸۲درصد کل سهام این پلتفرم می باشد.


اکسیمتریا مجوزی را از انجمن استانداردهای خدمات مالی سوئیس (VQF) در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) دریافت کرده است. این شرکت توسط الکس اکسلرود تاسیس شده است که کار خود را با غول مخابراتی روسی MTS آغاز کرده بود.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0