اقتصاد آنلاین
1400/01/16
15:43
نگاهی به عملکرد شستا در اسفند ماه/ ارزش بازاری شستا ۹۲میلیارد تومان افزایش یافت

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در اسفند ماه ۹۹ به حدود ۲۸هزار میلیارد تومان رسید. شستا در این ماه بخشی از سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین را به فروش رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در اسفند۹۹، حدود ۹۲میلیارد تومان به ارزش بازاری خود افزود. با این رشد، ارزش بازاری شستا در پایان سال ۹۹ به ارتفاع ۲۷هزار و ۹۶۵میلیارد تومان رسید.


صنعت محصولات شیمیایی که ۳۴.۷درصد پرتفوی شستا را به خود اختصاص داده است، رشد چهار هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی در اسفند ماه را رقم زد. همچنین ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) که ۷۱.۶درصد سهامش متعلق به شستا است، رشد چهار هزار و ۵۵۰میلیارد تومانی را ثبت کرد.


گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری رشدی ۹۰۶میلیارد تومانی در اسفند ماه را شاهد بود و ارزش بازاری سهام متعلق به شستا از این گروه به ۲۷هزار و ۷۳۰میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار نمادهای گروه سیمان، آهک و گچ، متعلق به شستا با ۶۷۴میلیارد تومان افزایش به قله ۱۴هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید. همچنین شستا در اسفند ۹۹، ۲۵۳میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) را خریداری کرد.


ارزش بازاری گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز در اسفند ماه رشد داشت. ارزش سهام‌های این گروه که متعلق به شستا است با ۹۲۳میلیارد تومان افزایش به هشت هزار و ۱۲۴میلیارد تومان رسید.


نماد‌های گروه مواد و محصولات دارویی در اسفند ماه ۲۳۵میلیارد تومان افت ارزش را شاهد بودند. به این ترتیب ارزش بازاری این گروه به ۶هزار و ۹۴۷میلیارد تومان رسید.


لازم به ذکر است شستا در اسفند ماه ۸۳۶میلیارد تومان اوراق مشارکت خریداری و هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اوراق واگذار کرد. به این ترتیب مجموع اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با کاهش ۲۶۳میلیارد تومانی نسبت به ماه گذشته به هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید.


انتهای خبر

0
0