بورس۲۴
1401/03/07
11:17
چند نکته ای درباره ارزندگی بیمه پارسیان

در حالی‌که قیمت هر سهم بیمه پارسیان در بورس تهران نزدیک به ۴,۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود، محاسبات حاکی از این است که ارزش حقیقی این سهم فراتر از این عدد است.

چند نکته ای درباره ارزندگی بیمه پارسیان

بورس۲۴ : در حالی‌که قیمت هر سهم بیمه پارسیان در بورس تهران نزدیک به ۴,۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود، محاسبات حاکی از این است که ارزش حقیقی این سهم فراتر از این عدد است.


یکی از مهم‌ترین اجزای پرتفوی سرمایه‌گذاری بیمه پارسیان مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان است که با محاسبه ارزش خالص دارایی‌های این شرکت و یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه آن (اپال کانی پارس)، ارزش روز سرمایه‌گذاری پارسیان، ۴۰۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر سهم) خواهد بود.


شرکت بیمه پارسیان، مالک ۱۴.۲۹ درصد از شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان است.


با توجه به بهای تمام شده ۷۲۶ میلیارد ریالی این سرمایه‌گذاری در دفاتر شرکت، بیمه پارسیان به ازای هر سهم خود چیزی نزدیک به ۴۸۰ تومان از سرمایه‌گذاری پارسیان را در اختیار دارد.


افزون بر این، شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در صورت‌های مالی شش‌ماهه سال ۱۴۰۰ خود مبلغ ۳۶,۴۶۵ میلیارد ریال سود تقسیم‌نشده از سال‌های گذشته دارد که بدون احتساب سود سال جاری، در صورت تقسیم، سهم بیمه پارسیان بیش از ۵,۱۰۵ میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای خبر

0
0