ایبنا
1400/06/02
13:27
افزایش بیش از ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۷۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (سه شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۸۷۹ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به رقم ۳۸۵ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۰۸۱ واحدی معادل ۲.۵۲ درصد، عدد ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۹۹۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۵۷۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۸۸۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۹۳۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۹۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارس، فملی، وبملت، پارسان و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، وامید و حپترو، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثامید(توسعه و عمران امید ) با ۶.۸۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کرازی، لخزر، حکشتی و ستران بود. همچنین نماد معاملاتی حپترو(حمل و نقل پتروشیمی) با ۳۱.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، غدام، نمرینو و سنیر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0