بورس۲۴
1400/04/26
12:00
در بازار آتی زعفران، نقره و واحدهای صندوق طلا چه گذشت؟

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، ۴۴ هزار و ۴۲۹ قرارداد آتی به ارزش ۷۷ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال و در ۱۱ سررسید و بر پایه دارایی های صندوق طلا، نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز مورد معامله قرار گرفت.

بورس۲۴ : در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، ۴۴ هزار و ۴۲۹ قرارداد آتی به ارزش ۷۷ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال و در ۱۱ سررسید و بر پایه دارایی های صندوق طلا، نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز مورد معامله قرار گرفت.


در جریان این معاملات، ۵۱۱ قرارداد آتی صندوق طلا در دو سررسید مرداد و مهر ۱۴۰۰ در حالی منعقد شد که ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.


در دو سررسید مشابه قرارداد آتی نقره نیز ۱۳ هزار و ۸۰۹ قرارداد به ارزشی بیش از ۲۹۵ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال منعقد شد.


معامله گران ۲۹ هزار و ۷۸۰ قرارداد آتی زعفران نگین را نیز برای تحویل در سه دوره تیر، شهریور و آبان ماه سال جاری در حالی منعقد کردند که ارزش آن به حدود ۴۲۴ میلیارد ریال نزدیک شد.


در دو سررسید شهریور و آبان ماه نیز ۲۲۸ قرارداد آتی زعفران پوشال منعقد شد تا ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه به ثبت برسد.


در تنها سررسید فعال قرارداد آتی پسته برای تحویل در مرداد ماه امسال نیز ۷۴ قرارداد به ارزش تقریبی ۱۳ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریالی منعقد گردید.


در هفته ای که گذشت ۲۷ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه منعقد شد و ارزش ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون ریالی را در پی داشت.


منبع: کالاخبر


انتهای خبر

0
0