بورس۲۴
1401/06/29
15:01
قیمت جذاب کامیون سیباموتور در بورس کالا ؛ حداقل ۴۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار!

۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ متعلق به شرکت سیباموتور ۱۲ مهر ماه در بورس کالا عرضه می شود که نگاهی به آگهی های فروش این خودرو در فضای مجازی و سایت ها بیانگر قیمت جذاب سیباموتور در فروش بورسی است.

قیمت جذاب کامیون سیباموتور در بورس کالا ؛ حداقل 400 میلیون تومان زیر قیمت بازار!

بورس۲۴ : ۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ متعلق به شرکت سیباموتور ۱۲ مهر ماه در بورس کالا عرضه می شود که نگاهی به آگهی های فروش این خودرو در فضای مجازی و سایت ها بیانگر قیمت جذاب سیباموتور در فروش بورسی است.


رفته رفته با استمرار عرضه خودرو در بورس کالا، اکنون سیباموتور به عنوان چهارمین تولیدکننده خودرو بعد از بهمن موتور، ایران خودرو و سایپا، قصد دارد یکی از محصول های تولیدی اش را راهی بورس کالا کند. این شرکت قصد دارد ۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ را با تحویل دو ماهه در تاریخ ۱۲ مهر بفروشد.


جذابیت قیمتی در عرضه کامیون


در شرایطی که در بورس کالا قیمت پایه کامیون کشنده تک محور از نوع FAW CA۴۱۸۰ دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان اعلام شده که با احتساب هزینه های اضافی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، پلاک گذاری و سایر هزینه ها همچنان شکاف قابل توجهی میان قیمت پایه بورسی و قیمت بازار آزاد این نوع کامیون کشنده مشاهده می شود.


با توجه به اینکه هزینه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش محاسبه می شود با فرض رقابت چند درصدی و جمع سایر هزینه ها نیز قیمت این محصول سیبا موتور حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در عرضه بورسی روی تابلو می رود اما بخش قابل تامل ماجرا، ثبت قیمت های بالای ۳ میلیارد تومان در آگهی های فروش این نوع محصول است. با این اوصاف می توان انتظار استقبال گسترده مصرف کنندگان این مدل خودرو در عرضه روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه در بورس کالا داشت.


البته تجربه عرضه های قبلی خودرو در بورس کالا نیز به وضوح نشان داد که پس از کشف قیمت ها در تالار، قیمت های بازار آزاد نیز به واسطه فراهم شدن بستری شفاف برای خرید مصرف کنندگان واقعی، به سمت کاهش میل کردند که این رویه قطعا به نفع مصرف کنندگان است. برای مثال دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور نیز پس از عرضه های بورسی در بازار آزاد با کاهش چند ده میلیون تومانی قیمت مواجه شدند که اتفاقا فردا شاهد عرضه نوبت دوم دیگنیتی در بورس کالا با قیمت پایه ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدون احتساب هزینه های جانبی هستیم.

انتهای خبر

0
0