آکادمی هلاکوئی
1401/06/22
10:11
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۲ شهریور)

بخش زیادی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال این…

بخش زیادی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال این هفته به رویداد بزرگ Merge در شبکه اتریوم، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر ارزش بازار، چشم دوخته اند. انتظار می رود این تغییر روز پنجشنبه بین ساعات ۰۲:۳۸ تا ۰۳:۵۲ به وقت UTC رخ دهد.


روز دوشنبه قیمت بیت کوین (BTC) حدود ۳ درصد افزایش یافت و در طول روز به روند صعودی خود ادامه داد. حجم معاملات روزانه نیز در وضعیتی عادی قرار داشت.


در حالی که به نظر می رسد حرکات اخیر قیمت بیت کوین (BTC) با آخرین گزارش نرخ تورم و اقدامات بعدی بانک مرکزی ایالات متحده پیرامون افزایش نرخ بهره مرتبط باشد، حرکات قیمت اتر (ETH) بیشتر تحت تاثیر انتظارات عموم از هاردفورک Merge قرار دارد. با وجود کاتالیزورهای واگرا، BTC و ETH با ضریب همبستگی ۳۰ روزه ۰.۹۰ همچنان همبستگی بالایی با یکدیگر نشان می دهند.


در حال حاضر، بیت کوین با حدود ۱۳٪ افزایش طی یک هفته گذشته، بالاتر از مارک ۲۲ هزار دلار و با ارزش بازاری معادل ۴۲۷.۳۶ میلیارد دلار در حال ترید شدن است. این عملکرد قوی نسبت به آلتکوین ها باعث شد دامیننس بیت کوین بار دیگر به حدود ۴۰.۱٪ برسد. با بهبود روحیه غالب بر بازار، شاخص ترس و طمع امروز عدد ۳۴ در منطقه “ترس” را نشان می دهند.


در بازار سهام ایالات متحده نیز شاهد هستیم که شاخص‌های میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، S&P ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت به‌ترتیب ۰.۷٪، ۱٪ و ۱.۲٪ افزایش داشته اند. در بازارهای انرژی نیز گاز طبیعی ۴.۹ درصد افزایش و نفت خام ۱.۴ درصد افزایش را تجربه می کنند. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) که همچنان رابطه معکوس خود با قیمت بیت کوین را حفظ می کند، ۰.۵۷ درصد کاهش یافت. ضریب همبستگی آن نسبت به بیت کوین ۰.۹- است.


بازار22 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (22 شهریور)

روز دوشنبه دیدیم که اتر با حجم معاملاتی بالاتر از حد متوسط نسبت به BTC دست به دست شد. از آنجایی که حجم معاملات اغلب می‌تواند نشان دهنده سطح اطمینان معامله گران به حرکات قیمت یک دارایی باشد، جفت ارز ETH/BTC با دو برابر حجم عادی خود معامله می‌شود. در همین حال، طبق گزارش تحقیقاتی بانک آمریکا، ارتقاء بلاک چین اتریوم ممکن است منجر به پذیرش بیشتر اتر توسط سرمایه گذاران نهادی شود. در چنین شرایطی تداوم روند افزایش قیمت محتمل تر خواهد بود.


در بازار آلتکوین ها امروز می بینیم که اتر در حدود ۱۷۱۶ دلار در نوسان است. بایننس کوین (۰.۲۰-٪)، کاردانو (۰.۹۸٪) و پولکادات (۰.۴۱-٪) با کاهشی جزئی در منطقه قرمز معامله می شوند و ریپل با حدود ۱٪ افزایش به ۰.۳۵۵ دلار رسیده است. در این میان، سولانا جهشی ۱۱٪ درصدی را تجربه کرده و با قیمت ۳۸.۵۰ دلار ترید میشود.


در میان آلتکوین های کوچکتر بازار، راون کوین (RVN) با جهش ۲۲.۵۰ درصدی، عملکردی چشمگیر از خود نشان داده و برنده اصلی امروز بازار کریپتو محسوب می شود. این دارایی طی یک هفته گذشته بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است. در همین حال، LUNA با افت ۱۹ درصدی بار دیگر به عنوان بازنده بازار شناخته می شود. این ارز اکنون با قیمت ۴.۳۱ دلار معامله می شود.


در نهایت، ارزش تجمعی بازار ارزهای دیجیتال امروز با اندکی افزایش به حدود ۱.۰۶۶تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0