ایبنا
1401/06/22
13:57
رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش ایبنا، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۳۹۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان در بیش از ۲۷۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵ هزار و ۱۵۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۶ واحد قرار گرفت.



بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی بوعلی سینا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.



بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان در ۱۶۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۷۶۵ واحد قرار گرفت.



در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی تولید نیروی برق دماوند، تولید برق عسلویه مپنا و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، سنگ آهن گهر زمین و آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای خبر

0
0