رمزارز نیوز
1400/11/15
12:18
اضافه‌شدن برنامه‌های وب۳ به شبکه بیت کوین

شرکت Trust Machines – که توسط مونیب علی (Muneeb Ali)، بنیان‌گذار استکس (Stacks) و جی‌پی سینگ (JP Singh)، پروفسور علوم کامپیوتر در… مطالعه مطلب ...

شرکت Trust Machines – که توسط مونیب علی (Muneeb Ali)، بنیان‌گذار استکس (Stacks) و جی‌پی سینگ (JP Singh)، پروفسور علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون، راه‌اندازی شده است – ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه برای ایجاد اکوسیستمی از برنامه‌های وب ۳ در شبکه بیت کوین جمع‌آوری کرده است.


در میان فعالان دنیای کریپتو، بیت کوین بیشتر به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری پرریسک شناخته می‌شود. در همین حال، پیشرفت‌ها در حوزه دیفای، معاملات NFT و مدیریت غیرمتمرکز جوامع آنلاین از طریق سازمان‌های دائو، در شبکه‌های بلاکچینی رقیب مانند اتریوم اتفاق می‌افتد.


با این حال، بیت‌کوین همچنان بزرگترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در سراسر جهان است و اگر بلاکچین آن میزبان جنبه‌های پیشرفته‌تر صنعت رمزارز شود، می‌تواند بازی را به نفع خود تغییر دهد. بنیان‌گذاران شرکت Trust Machines معتقدند که بیت کوین می‌تواند چیزی فراتر از یک ابزار ذخیره ارزش باشد و این پتانسیل را دارد که به یک سیستم واریز و پلتفرمی برای برنامه‌های وب ۳ تبدیل شود. بنابراین، آنها در تلاشند تا نسل جدیدی از برنامه‌ها و فناوری‌ها را بر روی شبکه بیت کوین پیاده‌سازی کرده و برنامه‌هایی با سرعت، مقیاس و عملکرد مناسب را در این شبکه و برای صدها میلیون کاربر ارائه دهند.


در این دوره تامین مالی، شرکت‌هایی همچون Breyer Capital ،Digital Currency Group ،GoldenTree و Union Square Ventures، حضور داشتند.


علی پیش‌تر گفته بود:


من بیت کوین را بهترین و غیرمتمرکزترین لایه پولی می‌دانم. یک درصد از کل بیت کوین‌های در گردش در شبکه اتریوم و به صورت رپد شده (WBTC) عرضه شده‌اند؛ یک توکن ERC۲۰ که بر بستر اتریوم اجرا می‌شود، اما نشان‌دهنده بیت کوین است. به عبارت دیگر، یک WBTC یک بیت کوین ارزش دارد، اما می‌توان از آن برای تعامل با برنامه‌های معاملاتی دیفای مستقر در اتریوم استفاده کرد که این موضوع، امکان تراکنش‌های غیرمتصدیانه (non-custodial) را بدون واسطه‌های شخص ثالث فراهم می‌کند.


به گفته علی، این نکته مهمی است:


این به وضوح به این معنی است که تقاضا برای استفاده از بیت کوین در قراردادهای هوشمند وجود دارد. به جای تلاش برای آوردن بیت کوین به صورت رپد شده به بلاکچین‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند، چرا عملکرد قرارداد هوشمند را مستقیما به بیت کوین نمی‌آورید؟


به عنوان بنیان‌گذار استکس، این دقیقا همان چیزی است که علی اکنون به دنبال انجام آن است.


انتهای خبر

0
0