رمزارز نیوز
1401/03/06
12:30
نقش مهم بازی‌های درآمدزا در پذیرش ارزهای دیجیتال

انتظار می‌رود ارزش صنعت بازی‌های بلاکچینی تا سال ۲۰۲۴ به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. عملکرد این صنعت، همواره… مطالعه مطلب ...

انتظار می‌رود ارزش صنعت بازی‌های بلاکچینی تا سال ۲۰۲۴ به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. عملکرد این صنعت، همواره بالاتر از حد انتظار بوده است. بازی‌های بلاکچینی درآمدزا (P۲E) علاوه بر اینکه یک کاتالیزور مهم برای پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال هستند، در گیم فای (GameFi) نیز رواج بسیاری دارند. به گزارش Triple-A، کل درآمد حاصل از بازی‌های بلاکچینی از ۳۲۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، افزایش یافته است.


رمزارز نیوز در اینستاگرام آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.


مشاهده به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز، آمارها همچنین نشان می‌دهند که بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، ۱/۲۲ میلیون کیف پول فعال منحصربه‌فرد (UAW) را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ جذب کرده‌اند که در این میان، بازی‌های محبوبی مانند Axie Infinity و Decentraland، تعداد ۲۲ هزار مورد از این کیف پول‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. وعده مالکیت غیرمتمرکز، فرآیندهای تصمیم‌گیری جامع و انگیزه‌های مالی جذاب، از عوامل اصلی جذب گیمرها به بازی‌های P۲E هستند.


گیم فای؛ ترکیبی از امور مالی غیرمتمرکز و بازی

همان‌طور که از نامش پیداست، گیم فای ترکیبی از بازی و اقتصاد غیرمتمرکز است. در واقع، این بازی‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاکچین به کاربران اجازه می‌دهند از تجربیات بازی خود، درآمد کسب کنند. قابلیت کسب درآمد، یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل از بازی است.


بازی‌های سنتی، مدل‌های تجاری متمرکزی دارند که در آن تولیدکنندگان، حداکثر سود را برای خود برداشته و دارایی‌های درون بازی قابل‌مبادله نیستند. در این بازی‌ها گیمرها شانس چندانی برای درآمدزایی نداشته و همچنین، کنترل کامل توسعه و تامین دارایی‌های درون بازی و شیوه استفاده از آن‌ها در اختیار استودیوهای بازی است.


در طرف مقابل، بازی‌های P۲E بر اصل تمرکززدایی تاکید دارند و به گیمرها اجازه می‌دهند که به ازای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در بازی، پاداش‌هایی برحسب ارزهای دیجیتال دریافت کنند. گیمرها همچنین آیتم‌های درون بازی خود مانند آواتارها، سلاح‌ها، حیوانات خانگی، زمین و غیره را در غالب توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT حفظ می‌کنند. بنابراین گیم فای، مالکیت واقعی دارایی‌های درون بازی را تضمین کرده و درعین‌حال، امکان خرید و فروش آن‌ها در بازارهای ثانویه را فراهم می‌‌کند.


جایگاه پروژه‌های GameFi در جامعه ارزهای دیجیتال

با سرمایه‌گذاری‌های متنوعی که غول‌هایی مانند Epic Games و Ubisoft برای توسعه بازی‌های بلاکچینی انجام داده‌اند، هر روز بیشتر ثابت می‌شود که گیم فای توانسته با ادغام بازی و امور مالی غیرمتمرکز، تعامل با ارزهای دیجیتال در حوزه سرگرمی را افزایش دهد.


به عنوان مثال، بازی‌هایی مانند Fights of the Ages (FOTA) در تلاش هستند که تجربیات همه‌جانبه‌تری را از بازی‌های بلاکچینی ارائه دهند. FOTA یک بازی نبرد آنلاین چندنفره AAA با دنیایی فانتزی است که نژادهای مختلفی در آن سکونت دارند.


این بازی با استفاده از NFTها، مالکیت دارایی‌های دیجیتال را فراهم کرده و به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های ارزشمندی را از طریق بازی جمع‌آوری کنند. اقتصاد درون بازی FOTA به گیمرها اجازه می‌دهد که با رقابت در مسابقات و تورنمنت‌ها، درآمد کسب کنند.


متاورس FOTA، مایکروسافت مش، اولین پلتفرم جهان که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند را نیز در بازی خود ادغام کرده است. این موضوع از طریق کمرنگ کردن مرزهای دنیای مجازی و واقعی، تجربه‌ای فراگیر را به کاربران ارائه می‌دهد.


انتهای خبر

0
0