سنا
1400/12/22
08:57
راه‌اندازی صندوقی با هدف حفظ اصل سرمایه سهامداران

صندوق تضمین با هدف تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری طراحی شده و اساسنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از طراحی و راه‌اندازی جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری خبر داد.


علیرضا ناصرپور، حفظ ارزش اصل مبلغ سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران پس از ورود به بازار سرمایه طی سال‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: غالبا ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار سرمایه در واپسین روزهای روندهای صعودی و پس از رشدهای تصاعدی بوده است، بنابراین، تغییر روند بازار به زیان تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران منجر شده است.


این مقام ارشد اذعان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار پس از بررسی انواع مدل‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد استفاده در دنیا، اقدام به طراحی صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری کرده است.


او با بیان اینکه صندوق یادشده در دو ساختار متفاوت طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در صندوق تضمین، اصل مبلغ سرمایه‌گذاری توسط ضامن، رکن ضامن به سایر ارکان صندوق اضافه شده و اصل سرمایه را تضمین خواهد کرد.


معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، ساختار دیگر این صندوق را تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری توسط دارندگان واحدهای ممتاز برشمرد و تصریح کرد: صندوق تضمین با الهام از مدل صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی طراحی شده و بنابراین، از مکانیزم تضمین اصل سرمایه درون صندوق برخوردار است. به بیانی دیگر دارندگان واحدهای ممتاز صندوق، اصل سرمایه دارندگان واحدهای عادی صندوق را تضمین می‌کنند.


ناصرپور با مدنظر قرار دادن زمان راه‌اندازی صندوق تضمین در بازار سرمایه عنوان کرد: اساسنامه این صندوق در دو ساختار مجزا در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نهایی شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0