سنا
1401/04/26
13:25
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات امروز

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای شیران، وساپا، خراسان، دلر و ورنا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای میدکو، تاپیکو، فولاد، شبندر و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات دومین روز هفته، ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۴۳ واحد کاهش به رقم ۴۰۲ هزار و ۴۳۳ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۰ هزار و ۲۳۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد رسید.


در چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۷ هزار و ۶۱۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۰ هزار و ۲۳۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۱ هزار و ۸۲۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۱۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۶۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۱۷۱ معامله به ارزش یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۱۶۷ معامله به ارزش یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۱۲۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری سایپا با ۱۱۲ واحد، شرکت پتروشیمی خراسان با ۸۱ واحد، شرکت داروسازی اکسیر با ۵۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری رنا با ۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۸۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۷۹۸ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۶۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۰۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۵۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یک‌شنبه، ۲۶ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۳۰.۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳۳ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بهمن دیزل با ۷.۲۴ واحد، شرکت توزیع داروپخش با ۲.۶۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲.۶ واحد، بیمه سامان با ۲.۴ واحد و شرکت پخش هجرت با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۳.۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۷ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۵.۹۵ واحد، شرکت سنگ آهن گل گهر با ۵.۹ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0