همفکران
1401/03/22
12:02
#مجمع #پلوله 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گازلوله... در پاسخ به سؤالات مطرح شد: ✅ به دلیل وضعیت افغانستان، فعالیت عمرانی...

#مجمع


#پلوله



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گازلوله...



در پاسخ به سوالات مطرح شد:



✅ به دلیل وضعیت افغانستان، فعالیت عمرانی ویژه ای در آنجا صورت نمی گیرد. در عراق هم شرکتهای ترکیه ای و همچنین بسیاری شرکتهای داخلی فعال اند و در کل بازار صادراتی به دلیل تقاضا محدود است، وگرنه موقعیت مکانی و دوری از مرز محدودیتی برای صادرات نیست.



✅ سعی داریم ظرفیت معطل مانده را از طریق جذب مشتریان جدید و تولید محصولات فرعی اتصالات لوله بیشتر بکار بگیریم. اما ورود به حوزه های غیرتخصصی خارج از چارچوبهای هلدینگ ممکن نیست، و از طرفی با توجه به بدهیهای جاری، سرمایه گذاری برای ورود به حوزه های جدید در اولویت نیست.



✅ تسویه بدهیها در مقایسه با جاری کردن آن به نفع شرکت بود. چرا که حداکثر با یک بانک میتوانستیم این کار را انجام دهیم، نه تمام بانکهای طلبکار؛ و بخشودگی که روی نرخ اصل تسهیلات گرفتیم هم به شرط تسویه بود. ما بجای پرداخت بهره به بانکها، با مساعدت خوب وپترو، توانستیم از این شرکت قرض بدون بهره بگیریم.



✅ برای رفتن به بازار بالاتر باید بدهیها و مسائل حقوقی تعیین تکلیف شود. هنوز ۹۰ میلیارد تومان بدهی تعیین تکلیف نشده داریم. وپترو هم ملاحظات خود را دارد و باید پاسخگوی سهامداران دیگر خود باشد و نمی توانیم انتظار حمایت بی قید و شرط از آن سمت داشته باشیم.



✅ در نظر داریم شرکت شیمیایی فرآورد قشم را با توجه به وضعیت مناسب آن، در بورس پذیرش کنیم و اقدامات لازم را در سال جاری آغاز می کنیم. البته این فرآیند از سمت بورس زمانبر است و شرکتهای زیادی هم در نوبت پذیرش و عرضه هستند.



✅ تجدید ارزیابی در دستور کار همه شرکتهای هلدینگ هست و برای گازلوله هم انجام خواهد شد. جزییات و زمانبندی آن در آینده در کدال اعلام می گردد.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0