کانال عرضه اولیه
1399/12/04
21:24
🌿🌺🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌺🌿 🌹🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹🌹 ❤️امروز دوشنبه 1399/12/4 برابر با 10 رجب 1442 ❤️ 🌺میلاد امام ...

🌿🌺🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌺🌿


🌹🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹🌹



❤️امروز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۴ برابر با ۱۰ رجب ۱۴۴۲ ❤️


🌺میلاد امام جواد ع مبارک باد🌺



🔴🔵⚫️👈 ۵۱۸ شرکت در صف فروش در مقابل ۲۶ شرکت در صف خرید / افت ۸۱۳۱ واحدی شاخص بورس تهران / بازار تقریبا" یکدست صف فروش



🔷👈 عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما خوبان



🔷👈 سومین روز هفته در بازار سرمایه نیز با صف فروش های بیشتری آغاز کرد. صف فروش ها با توجه به عدم حمایت مناسب بیشتر شده؛ عده ای از حقوقی ها و ... که از مردم نوسان می گرفتند با توجه به کاهش دامنه نوسان اکنون خلع سلاح شده و برای آنها جذابیتی ندارد. روزهایی که هر روز با ۵٪ منفی؛ از ارزش سرمایه مردم کاسته می شد و کسی هم به کسی نبود.



🔷👈 شاید اگر دامنه منفی ۲ نبود؛ با این وضعیتی که در چند روز گذشته دیده شد تا الان منفی های بزرگتری سهم ملت آن هم پس از ۷۰٪ ریزش میشد.



🔷👈 عده ای نیز به مصوبه اخیر سازمان انتقاد دارند.


اما در پاسخ آنها باید گفت علت قفل شدن بازار دامنه نوسان نیست؛ چرا که اگر دامنه نوسان باعث قفل شدن می شد در زمانی که دامنه تغییری نکرده بود اینهمه منفی و زیان ۷۰ تا ۸۰ درصدی عاید سهامداران نمی شد.



🔷👈 مشکل آنجاست که دولت و حقوقی ها و عده ای محدود از حقیقی ها، پول را بازار خارج کردند و حاضر نیستند آن را برگردانند یا حمایتی کنند.



🔷👈 عده ای از کارگزاران، حقوقی ها و حقیقی های نوسانگیر؛ و آنهایی که نقد هستند، این روزها منتقد کاهش دامنه نوسان هستند چرا که نمی توانند از ملت نوسان بگیرند؛ کارگزاران نیز نمی توانند کارمزد بسازند و ... در نهایت راضی هستند که سهم هر روز ۵٪ منفی شود تا در قیمت پایین سهامی که را در اوج فروختند جایگزین کنند.



🔷👈 تا وقتی که قرار نیست حمایت واقعی صورت گیرد؛ یا ابهامات بودجه و دلار و نفت و تحریم و برجام باقی بماند بهتر است که برای جلوگیری از ضرر بیشتر مردم؛ همچنان کاهش دامنه نوسان ادامه یابد.



🔷👈 اما مسئولین نیز باید هر چه زودتر بفکر باشند؛ و حمایت واقعی از بازار سرمایه را در دستور کار خود قرار دهند.



🔷👈 قوه قضائیه نیز باید هر چه زودتر با متخلفین برخورد و متخلفین و مجرمین را به مردم معرفی نماید.




👈



انتهای خبر

0
0