آکادمی هلاکوئی
1399/10/25
00:00
جک دورسی، بیت کوین را مدل بهتر اینترنت در آینده، می داند!

چند روز بعد از مسدود سازی حساب کاربری…

چند روز بعد از مسدود سازی حساب کاربری دونالد ترامپ از توییتر، مدیر عامل توییتر، جک دورسی، از این تصمیم دفاع کرد و آن را یک تصمیم صحیح دانست.


او در رشته توییتی، علاقه ی خود را نسبت به بیت کوین و غیر متمرکز سازی، ابراز کرد و در ادامه توضیحاتی در خصوص مسدود سازی حساب کاربری دونالد ترامپ در هفته ی گذشته داد. او گفت که این یک تصمیم صحیح برای توییتر بوده است و او اقدامات خطرناکی را انجام داده است.


“مجبور بودیم اقدامات اساسی در این خصوص انجام دهیم. آن ها ما را تقسیم کردند. آن ها پتانسیل شفاف سازی، سعادت و آموزش را محدود کردند. آنها به نظر من، یک اقدام خطرناک را انجام دادند: قدرت یک شخص یا موسسه بر روی تمام و یا بخشی از جامعه ی جهانی!”


حساب های کاربری ترامپ در تاریخ ۷ ژانویه(۱۸ دی) از پلتفرم های توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و دیگر پلتفرم های مجازی مسدود شد. این محرومیت، بعد از تحریک معترضان حمله کننده به ساختمان Capitol صورت گرفت. در این حمله ۴ نفر کشته شدند. شبکه های مجازی نگرانی هایی را در خصوص گسترش خشونت ها و تحریک ها از جانب ترامپ داشتند.


در این رشته توییت، دورسی توضیحات بیشتری را در خصوص این تصمیم گیری منتشر کرد. او گفت که این تصمیم به سادگی گرفته نشده است و شاخه ها و موضوعات مختلفی بررسی شده است. او گفت که اگرچه این تصمیم یک موضوع ساده برای یک شرکت برای ممنوعیت افراد است اما احساس بسیار مشابهی با تصمیم یک دولت برای قطع دسترسی افراد، داشته است.


او توضیح داد که قصد نداشته است تا اقدام توییتر موجب زیر سوال رفتن اینترنت آزاد و جهانی باشد و پیشنهاد داد که مدل غیر متمرکز بودن بیت کوین، راهی بهتر برای کنترل و اداره ی اینترنت در آینده است.


او گفت که بیت کوین نشان دهنده ی آن است که آینده ی اینترنت چه چیزی خواهد بود و با گذر زمان بیشتر و بیشتر به آن نزدیک می شویم.


” دلیلی که من اشتیاق زیادی نسبت به بیت کوین دارم، مدلی می باشد که بیت کوین در حال نمایش آن است: پایه و اساس تکنولوژی اینترنت واقعی توسط هیچ فرد و یا سازمانی دستکاری و کنترل نمی شود.”


مدیرعامل توییتر تاکید کرد که این شرکت به صورت پیوسته در حال پیشرفت و حرکت به سوی یک آینده ی غیر متمرکز می باشد.” سرمایه گذاری بر روی یک نوآوری برای فراهم آوردن یک شبکه ی اجتماعی استاندارد غیر متمرکز.”


“توییتر بر روی ۵ تیم کوچک مستقل متشکل از معمار دیجیتالی متن باز، مهندسان و طراحان به منظور توسعه ی یک شبکه ی اجتماعی استاندارد غیر متمرکز، سرمایه گذاری می کند. هدف توییتر از این کار در نهایت، تبدیل شدن به یکی از مشتریان این استاندارد می باشد.”


دورسی این توضیحات را همزمان با استیضاح مجدد ترامپ توسط مجلس نمایندگان منتشر کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Cointelegraph


انتهای خبر

0
0