بتاسهم
1400/02/19
13:02
#حتوکا سود ۲۰تومانی عاید سهامداران حتوکا شد به گزارش همفکران جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل توکا با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران حقی...

#حتوکا سود ۲۰تومانی عاید سهامداران حتوکا شد



به گزارش همفکران جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل توکا با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان قانونی آنها به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.


عصارزادگان مدیرعامل شرکت حتوکا در ابتدای این جلسه به قرائت گزارش فعالیت ۱۲ ماهه شرکت پرداخت و گفت: بخش زیادی از فعالیت های شرکت مربوط به قراردادهای منعقد شده با شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان است. درآمدهای عملیاتی شرکت طی سال مالی ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۸۴ درصدی داشته و نسبت به بودجه پیش بینی شده ۸ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین سود خالص شرکت نیز نسبت به سال مالی ۹۸ با افزایش ۲۵۶ درصدی همراه بوده که نسبت به بودجه، ۲۹ درصد پیشروی داشته است. این در حالی است که درآمدهای شعب در مقایسه با سال ۹۸، ۲۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.


مدیرعامل حتوکا در همین راستا افزود این مجموعه در راستای توسعه فعالیت های خود در سال مالی مذکور اقدام به انعقاد قرارداد حمل و جابجایی اسلب فولاد هرمزگان و قرارداد حمل و جابجایی ضایعات فولاد مبارکه نموده است.


وی در ادامه قرائت گزارش هیئت مدیره به ریسک‌های عمده شرکت نیز اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه های حقوق و دستمزد، استهلاک ماشین آلات، کمبود نقدینگی و بهره بالای تسهیلات بانکی همگی از ریسک های درون سازمانی به شمار می رود. رقبای ناسالم،رقبای شبه‌دولتی، افزایش نرخ کامیون ها، مقررات دست و پاگیر اداره حمل و نقل و پایانه ها، رکود،نوسانات نرخ ارز و عوامل سیاسی نیز از جمله ریسک های برون سازمانی به شمار می رود.


عصارزادگان به فعالیت های حتوکا طی سال مالی ۹۹ اشاره کرد و گفت: حمل تجهیزات فولاد مبارکه از مبدا بندرعباس، حمل مواد اولیه از معادن مختلف کشور به مقصد فولاد مبارکه، حمل کالاهای صادراتی به مرزهای زمینی غربی و شرقی و بندرعباس، تامین و به کارگیری مکانیزم های لیفتراک دائمی و موردی فولاد مبارکه، عملیات تامین و راهبری مکانیزم های خاص فولاد مبارکه،انجام عملیات برشکاری فرآوری و حمل قراضه فولاد هرمزگان، عملیات بالابرها و خاکی فولاد هرمزگان، بارگیری جابجایی و حمل اسلب فولاد هرمزگان، بارگیری و حمل مواد اولیه ذوب آهن، عملیات ترخیص و ترانزیت خارجی محصولات فولاد هرمزگان و بارگیری و حمل ضایعات فولادمبارکه از جمله پروژه های اجرا شده شرکت در سال ۹۹ است.


این مقام مسئول به برنامه های آتی شرکت برای طرح و توسعه نیز اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت های حمل و نقل جاده ای، توسعه و دست‌یابی به بازارهای جدید به خصوص در زمینه معدن و فولاد، توسعه و سرمایه گذاری با هماهنگی شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در زمینه های مرتبط با فعالیت شرکت از برنامه‌های آینده حتوکا برای طرح و توسعه است.


لازم به ذکر است افزایش درآمد و سود عملیاتی از طریق بهره وری هر چه بیشتر از کامیون های ملکی و توسعه شعب، توسعه بازارهای جدید مرتبط با حرفه حمل و نقل کالا، ارائه خدمات جدید و نوین در صنعت حمل و نقل و دستیابی به شیوه های تامین مالی با حداقل هزینه از برنامه‌های آتی شرکت حتوکا به شمار می رود.


در این بین جمالی رییس مجمع به شاخصه اصلی استراتژی شرکت اشاره کرد و گفت: شاخصه اصلی حتوکا سود عملیاتی شرکت است.که این آیتم نسبت به سال گذشته ۱۹۲درصد افزایش داشته است.


به گفته عصارزادگان، رشد جایگاه شرکت در حمل و نقل جاده‌ای در بازار حمل فلزات و محصولات صنایع معدنی با کسب حداقل ۴ درصد سهم بازار تا سال ۱۴۰۰ که هم اکنون سهم این شرکت بالغ بر دو و نیم درصد است، از چشم انداز شرکت به شمار می رود.


عصارزادگان در این جلسه عنوان کرد بهترین بازار برای حتوکا بازار فولاد مبارکه است و لازم به ذکر است در روزهای تعطیل عید نوروز به جهت فعالیت شرکت فولاد مبارکه، شرکت حتوکا نیز در حال انجام وظیفه بود.


جمالی رئیس مجمع در پاسخ به سوال عمده سهامداران در خصوص حمایت از سهم گفت: حمایت سهامداران عمده از سهم این است که یک کارنامه خوب از شرکت در سامانه کدال منتشر کنیم که خوشبختانه آمارهایی که ارائه شد در همه بخش‌های درآمدی و سودآوری رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد که این بزرگترین حمایت محسوب می‌شود. اما آن چیزی که به عنوان بازارگردانی وظیفه و تکالیف سهامدار عمده است، طبق قرارداد وظیفه خود را انجام می‌دهد اما شرایط بازار شرایط خاصی است که انتظاری که برخی از سهامداران دارند محقق نمی شود و ما به عنوان سهامدار عمده، زمانی که نیمی از سهام در گروه توکافولاد است قطعا توکافولاد بیش از سایرین خواستار افزایش قیمت سهم است و هر چه سهم ارزنده تر باشد به نفع سهامدار عمده است و ما از کاهش قیمت سهم نفعی نمی‌بریم.


وی به افزایش سرمایه شرکت نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در برنامه‌های خود برای طرح های توسعه ای خود، موضوع افزایش سرمایه را دارد و در حال بررسی است.

انتهای خبر

0
0