بورس پرس
1401/02/04
10:21
افزایش قیمت اینترنت به دلیل گرانی چند متغیر اصلی بوده و چاره ایی هم نیست

دبیر انجمن صنعت مخابرات گفت: با افزایش همه عناصر تشکیل دهنده قیمت اینترنت اعم از تجهیزات، نرم افزارها، خدمات و دستمزدها نمی توان قیمت ها را افزایش نداد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرامز رستگار با انتشار یادداشتی در سیتنا اعلام کرد: اعلام نظرات غیرتخصصی متعدد درباره قیمت خدمات ارتباطی و اینترنت توسط افراد، گروه‌های و سازمان‌های مسئول و غیرمسئول از یک سو و پافشاری برای رکود کاری در بخش ICT از چند سال گذشته از سوی دیگر ، توسعه کمی و کیفی شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات را مختل و مانع از بسیاری از بازسازی‌ها، نوسازی‌ها و ارتقاءها شد.


کلافگی قشر زحمتکش در این حوزه اعم از اپراتورها و زنجیره تامین (بخش‌های تحقیق، تولید، تامین و اجرا) از این است که چرا این معضل خود ساخته که ربطی به تحریم و کم پولی و بضاعت علمی وفنی ندارد این چنین بازیچه دست این و آن شده است. چرا یک‌جا اعلام می شود ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است، اثربخشی فراوان در رشد اقتصادی دارد و بر امنیتی بودن آن هم واقف هستند ولی بحث آن را به کوچه و بازار سپرده و هر دم از این باغ بری می‌رسد.


باید چه شود که به درستی فکر کرد. به خوبی عمل کرد و به راستی با مردم که بسیاری از گرانی‌های بی منطق را تحمل کرده اند در این باب سخن گفت. از بزرگان و دلسوزان و مردم ایران انتظار می رود قدری تفکر کنند که مگر با افزایش همه عناصر تشکیل دهنده قیمت اینترنت، اعم از تجهیزات، نرم افزارها، خدمات و دستمزدها می‌شود قیمت ارائه خدمات را افزایش نداد.


مردم اثرات منفی بی توجهی به این حوزه را در توقف بسیاری از کسب و کارها، بیکاری جوان‌های تحصیل کرده ، عقب گرد در فناوری، وابستگی به خدمات بیگانه و عدم استقلال را خواهند دید.


علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس هم این موضوع را ریشه ای بررسی و راهکار اصولی پیشنهاد کرد که می توان اینجا مشاهده کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0