دنیای اقتصاد
1401/03/28
12:30
پتروشیمی‌ها پس‌از تحریم 👈 زمان تصمیم‌گیری بر سر بازگشت به برجام؛ 💢 در هنگامه‌ای که امید به احیای برجام در اذهان عمومی رنگ باخته است، دفتر کنترل د...

پتروشیمی‌ها پس‌از تحریم



👈 زمان تصمیم‌گیری بر سر بازگشت به برجام؛



💢 در هنگامه‌ای که امید به احیای برجام در اذهان عمومی رنگ باخته است، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم‌های جدیدی رونمایی کرد؛ تحریم‌هایی که این‌بار ۲ فرد و ۹ شرکت را با بهانه دور زدن تحریم‌ها و حمایت از صادرات محصولات پتروشیمی ایران هدف قرار داده است. در این لیست نام سه پتروشیمی مارون، خارک و فن‌آوران نیز به چشم می‌خورد. به گفته کارشناسان، اما پتروشیمی‌های ایرانی سال‌هاست در سایه تحریم‌ها مشغول فعالیت هستند و اقدام تازه «اوفک»، تاثیر جدیدی بر عملکرد و سودسازی این شرکت‌ها نخواهد داشت.



💢 همزمان با این اقدامات تحریمی آمریکا، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که زمان تصمیم‌گیری بر سر بازگشت به برجام و اجرایی کردن کامل آن اکنون است.



💢 بورل افزود: من با تمامی طرفین مدام در تماس هستم تا شرایط بازگشت به برجام و اطمینان‌یابی از اجرای کامل آن را فراهم کنم.» بورل تاکید کرد که زمان تصمیم‌گیری الان است.



https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۷۴۳۶۸



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




#روزنامه_دنیای_اقتصاد #پتروشیمی‌ها #تحریم #برجام #بورل



انتهای خبر

0
0