کانال کدال
1399/12/17
22:24
‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت 📊نماد: سنير (شرکت سيمان سفيد ني ريز) 📝 معرفی شرکت: شرکت سیمان سفید نی ریز د...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت



📊نماد: سنیر (شرکت سیمان سفید نی ریز)



📝 معرفی شرکت:


شرکت سیمان سفید نی ریز در تاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۱۵ تحت عنوان شرکت سهامی خاص سیمان سفید نی ریز به ثبت و در شهریور سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید .


این شرکت در تاریخ ۱۳۸۲/۱۰/۲۷ به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۱۳۸۴/۰۳/۳۱ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است .


فعالیت اصلی شرکت : تولید انواع سیمان سفید و سیمان خاکستری ، و سیما ن‌های رنگی که در حال حاضر تولید کارخانه منحصرا" سیمان سفید پرتلند میباشد .


ظرفیت کارخانه : ظرفیت اسمی و واقعی کارخانه ۵۰۰ تن در روز میباشد .



✳️ طرح های توسعه:——-



❇️ ترکیب درآمدی شرکت:


🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۷۳۶,۹۴۸ میلیون ریال داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹٪ افزایش داشته است.


🔹 ۲۶.۹ درصد از درامد شرکت حاصل از فعالیت صادراتی و ۷۳.۱ درصد حاصل فروش داخلی است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۳۶۴,۴۳۳ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در سال جاری مبلغ ۵,۹۳۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است و در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۱۰۱.۵۶٪ می باشد در حالی که در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ برابر ۵۶.۹۷٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۴.۵۹٪ افزایش یافته است.نسبت ROE صنعت عدد ۵۸.۷۹.٪ را نشان می دهد و ROE شرکت از متوسط صنعت ۴۲.۷۷٪ بالاتر است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت تبیین‌گر کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است و در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۱.۵۳ بوده در حالی که مدت مشابه سال گذشته عدد ۱.۱۰ را نشان می دهد و شاهد افزایش ۰.۴۳ گردش دارایی ها می باشیم.علت افزایش این نسبت رشد بیشتر درآمد نسبت به دارایی ها می باشد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. این نسبت در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ عدد ۱.۸۰ را نشان می دهد در حالی که ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۱.۶۵ بوده است و بیانگر افزایش ۰.۱۵ اهرم مالی است که علت افزایش این نسبت رشد بیشتر دارایی های شرکت نسبت به حقوق صاحبان سهام می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۲۴.۴۰٪ به ۳۲.۵۱٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر رشد ROE، رشد حاشیه سود خالص، اهرم مالی و گردش دارایی شرکت می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #سنیر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:

انتهای خبر

0
0