فرارسانه
1402/02/05
16:37
📅رشد دسته جمعی شاخص های منتخب فرابورسی ( 5 اردیبهشت ماه 1402) 💢 حجم و ارزش معاملات سهام بالا رفت 📍بازارهای سهام فرابورس طی معاملات روز جاری شاهد ...

📅رشد دسته جمعی شاخص های منتخب فرابورسی ( ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)



💢 حجم و ارزش معاملات سهام بالا رفت



📍بازارهای سهام فرابورس طی معاملات روز جاری شاهد بهبود تقاضا و رشد قیمت ها بودند.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه، در بازارهای فرابورس بیش از ۱۳.۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۴۳هزار میلیارد تومان در ۶۶۸ هزار نوبت داد و ستد شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز حدود ۱۱.۵ میلیارد برگه سهم به ارزش بالغ بر ۶۳۰۰ میلیارد تومان خرید و فروش شد که نسبت به روز دوشنبه ۴۲درصد افزایش در حجم و ۲۶ درصد افزایش در ارزش معاملات را به دنبال داشت.


همچنین بیش از ۱.۸ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۶میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر از ۵۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۳۸۱ میلیون اوراق به ارزش بیش از ۳۳هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای مارون، شگویا، صبا، انتخاب، زاگرس، فجهان و بپاس با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، رشد۴۶۲ درصدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب آیفکس با جهشی ۱.۵ درصدی از نیمه کانال ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد هم عبور کرد و در عدد ۲۹ هزار و ۵۱۸ قرار گرفت.



همچنین شاخص قیمت امروز ۱۱۷ واحد بالا رفت و شاخص کل هم وزن هم با صعودی ۳هزار و ۳۰۸ واحدی همراه شد. رشد دسته جمعی شاخص های منتخب فرابورسی حاکی ازفضای مثبت حاکم بر کلیت بازار دارد.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای چخزر، غگلپا، دتولید، مفاخر، ثپردیس، وگستر و زشریف بود. در مقابل نمادهای غگلستا، شتوکا، درهآور، تجلی، فروسیل، اوان و کشرق بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، گلدیرا، گدنا، کرمان، کوثر، خاور و بجهرم به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0