سینا سلیمانی
1401/02/09
20:48
🎯 #شبندر #شپنا #شتران #شاوان #شبریز ✍🏽 بهار جذاب پالایشی ها کماکان ادامه دارد. میانگین کرک اسپرد فروردین ماه پالایشی ها به 39.74 دلار رسیده که 13...

🎯 #شبندر #شپنا #شتران #شاوان #شبریز



✍🏽 بهار جذاب پالایشی ها کماکان ادامه دارد. میانگین کرک اسپرد فروردین ماه پالایشی ها به ۳۹.۷۴ دلار رسیده که ۱۳۵٪ بالاتر از میانگین فصل زمستان است !!



✍🏽 در نیمه دوم فروردین ماه کرک اسپرد نفت کوره مثبت شد و به ۷ دلار رسید. کرک اسپرد گازوئیل هم به ۵۹ دلار رسید که یک رکورد برای این محصول به حساب می آید. نفت کوره بنزین و گازوئیل بخش عمده سبد محصولات پالایشی را تشکیل میدهند لذا اثر افزایش کرک اسپرد این محصولات در سودآوری پالایشی ها چشمگیر است.



✍🏽 در صورت ثبات همین وضعیت تا خرداد ماه و حتی کاهش ۳۰٪ کرک اسپرد کل ، پالایشی ها میتوانند در گزارش بهار به اندازه شش الی ۹ ماه سال ۱۴۰۰ سود خالص محقق نمایند. زیرا میانگین فصل بهار ۱۴۰۱ حتی با فرض افت ۳۰٪ کرک اسپرد تا خرداد ماه،بازهم فراتر از ۲۵ دلار قرار خواهد گرفت که بیش از۵۰٪ بالاتر از میانگین زمستان ۱۴۰۰ است که این صنعت بالاترین کرک اسپرد سال ۱۴۰۰ را داشت.



✍🏽 اما باید دقت داشت احتمالا این وضعیت در تابستان برای پالایشی ها کمی متفاوت خواهد بود. لذا نمیتوان انتظار داشت این شرایط تا انتهای سال ادامه یابد.



انتهای خبر

0
0