بورس پرس
1400/10/27
10:10
اولین گزارش از تصادف زنجیره ای ۶۰ خودرو به روایت دبیر انجمن خودروسازان

دبیر انجمن خودروسازان ، درباره حادثه تصادف زنجیره ای ۶۰ خودرو در بهبهان که منجر به فوت و جارحت تعدادی از سرنشینان شده ، توضیحاتی ارائه کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احمد نعمت بخش درباره حادثه تصادف بهبهان به تسنیم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این سانحه ، ۶۰ خودرو به هم برخورد کرده که باعث فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شده است.


وی افزود: ۱۵ خودروی حادثه دیده متعلق به ایران خودرو و ۲۳ مورد به شرکت سایپا تعلق داشت. در بخش خودروهای سایپا دو وانت نیسان ، ۳ پیکاپ ، ۳ خودروی ال ۹۰ و ۱۵ پراید دچار سانحه شده‌اند . در مجموع عدم آسیب دیدگی خودروهای ال ۹۰ از رو به رو باعث شده ، ایربگ‌های آنها عمل نکند. از میان ۱۵ خودروی پراید هم ۱۱ خودرو به دلیل سال ساخت تولید ، فاقد ایربگ بودند.


این مقام صنفی ادامه داد: سایر محصولات ایران خورو شامل سمند ال ایکس، پارس سال، پژو ۴۰۵ ، سمند ای اف سون و سورن دارای دو ایربگ و تک ایربگ بودند. در مجموع یک خودروی سمند سورن مدل ۹۱ دارای دو ایربگ با توجه به شرایط برخورد با باز نشدن ایربگ مواجه شد . سمند ال ایکس هم به شدت دچار حریق شده است .


نعمت بخش گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از عقب دچار حادثه شده و به همین دلیل ایربگ‌ها باز نشده اند . البته براساس قوانین اگر سرعت فاصله دو خودرو در حادثه کمتر از ۱۵ کیلومتر باشد ، ایربگ آنها باز نمی شود. برخی خودروهای این حادثه بعد از تصادف خاموش بوده و طبیعی است که ایربگ عمل نکند.


وی افزود: خودروی هیوندایی هم در این تصادف دچار حادثه شده و به دلیل شرایط برخورد با باز نشدن ایربگ مواجه شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0