ارز دیجیتال
1400/07/03
14:19
امکان پرداخت با بیت کوین به توییتر اضافه شد

توییتر اواخر هفته گذشته امکان پرداخت و انتقال بیت کوین را برای کاربران آی‌او‌اس (iOS) فراهم کرد. قرار است این امکان به‌زودی به نسخه اندرویدی اپلیکیشن توییتر هم اضافه شود. به گزارش «The Verge»، توییتر...

توییتر اواخر هفته گذشته امکان پرداخت و انتقال بیت کوین را برای کاربران آی‌او‌اس (iOS) فراهم کرد. قرار است این امکان به‌زودی به نسخه اندرویدی اپلیکیشن توییتر هم اضافه شود.


به گزارش «The Verge»، توییتر با افزودن امکان پرداخت از طریق بیت کوین، به اولین شبکه اجتماعی بزرگی تبدیل می‌شود که از پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. توییتر همچنین قصد دارد شرایطی را فراهم کند تا کاربران بتوانند کیف پول ارز دیجیتالشان را به حساب کاربری خود متصل کرده و مالکیتشان بر توکن‌های غیرمثلی (NFT) را با یک نشان مخصوص در توییت‌ها تایید کنند.


توییتر از چند ماه قبل مشغول آزمایش ویژگی پرداخت با بیت کوین بوده است، اما تا قبل از پنجشنبه هفته گذشته این ویژگی به صورت گسترده در دسترس نبود. پرداخت با بیت کوین برای دستگاه‌های مبتنی بر آی‌او‌اس راه‌اندازی شده و قرار است به‌زودی به دستگاه‌های اندرویدی هم اضافه شود. توییتر علاوه بر بیت کوین، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ۹ سیستم پرداختی سنتی از جمله ونمو (Venmo) و کش اپ (Cash App) را هم به حساب کاربری خود متصل کنند. گفتنی است که توییتر دخالتی در پردازش تراکنش‌های ندارد و تنها راهی برای دسترسی آسان‌تر به سیستم‌های پرداختی ایجاد کرده است.


پرداخت‌های بیت کوین در توییتر از طریق پلتفرم استرایک (Strike) انجام می‌شود. استرایک یک کیف پول بیت کوین است که بر بستر شبکه لایتنینگ فعالیت می‌کند. لایتنینگ طراحی شده است تا امکان دسترسی به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر بیت کوین برای کاربران فراهم شود. جک دورسی ، مدیرعامل توییتر، پیش‌تر در شرکت توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ سرمایه‌گذاری کرده بود. او یکی از وفادارترین طرفداران بیت کوین است که در ژوئن (خرداد) گذشته و قبل از پشتیبانی توییتر از پرداخت‌های بیت کوین، گفته بود که «تنها مسئله زمان مطرح است».


اپلیکیشن استرایک در السالوادور و تمامی ایالت‌های آمریکا به غیر از نیویورک و هاوایی خدمات ارائه می‌کند. کاربران توییتر علاوه بر نام کاربری استرایک، می‌توانند آدرس‌های بیت کوین خود را هم به صفحه توییترشان اضافه کنند. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش گزینه‌های پرداختی در توییتر آدرس کیف پول صفحه موردنظر خود را کپی کرده و از آن برای انتقال بیت کوین استفاده کنند.


توییتر برای افرادی که از طریق استرایک بیت کوین دریافت کرده‌اند ناتیفیکیشن ارسال می‌کند تا به سرعت از تراکنش انجام‌شده باخبر شوند و بتوانند برای ارسال کننده پیام تشکر یا ایموجی بفرستند. استر کرافورد (Esther Crawford)، یکی از مدیران توییتر، روز پنجشنبه اعلام کرد که بیت کوین برای افراد ساکن در مناطق با سیستم بانکی ناکارآمد، امکان انجام معاملات را فراهم کرده است و به همین دلیل می‌توان گفت «بیت کوین یکی از بهترین راهکارها را ارائه کرده است».


برنامه‌های توییتر برای سیستم‌های پرداختی این شبکه اجتماعی تنها به بیت کوین خلاصه نمی‌شود. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد با اضافه‌کردن امکان اتصال کیف پول‌های ارز دیجیتال به حساب‌های کاربری، از سیستم تایید مالکیت توکن‌های غیرمثلی هم پشتیبانی کند.


سخنگوی توییتر دراین‌باره گفته است:


تایید مالکیت توکن‌های غیرمثلی به صورت یک نشان در پروفایل کاربر نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد که [آن شخص] مالک این توکن غیرمثلی است.


توکن‌های غیرمثلی روشی جدید برای خرید و معامله آثار هنری دیجیتال در بلاک چین اتریوم فراهم کرده‌اند و به همین دلیل اخیرا از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. چند ماه قبل حساب رسمی شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که قرار است این شرکت پلتفرمی را به نام ریربل (Rarible) عرضه کند که بازاری برای توکن‌های غیرمثلی است.


انتهای خبر

0
0