بورس پرس
1401/02/31
10:53
آخرین وضعیت پذیرش و عرضه اولیه سهام/ ایرانسل و چند شرکت دیگر در راهند

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت های فنی برای معاملات دو طرفه بازار مشتقه درباره آخرین وضعیت پذیرش و عرضه اولیه شرکت ها توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمود گودرزی با اشاره به دستور کار بورس تهران برای پذیرش شرکت های بزرگ به صدا و سیما گفت: به عنوان مثال مذاکراتی با شرکت ایرانسل انجام شده تا با کمک سازمان بورس بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن روند پذیرش را پیش برد. مکاتباتی با سازمان بورس انجام شده و متناسب با شرایط بازار طی هفته های آینده عرضه اولیه سهام شرکت ها از جمله سیمان اردستان، سرمایه گذاری تدبیر، شرکت معدنی زیر مجموعه غدیر و ... در بخش عملیات بازار اطلاع رسانی و انجام می پذیرد.


وی افزود: با توجه به اهمیت معاملات مشتقه و فروش تعهدی باید ارکان بازار سرمایه بالاخص سازمان بورس، بورس تهران و نهاد ناظر برای تقویت زیرساخت های فنی، همکاری لازم را انجام دهند تا بیش از پیش معاملات دو طرفه بازار مشتقه تقویت شود. رضایتی از شرایط فنی معاملات ابزارهای مشتقه وجود ندارد.


این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به وجود ۲۹ تا ۳۰ دارایی پایه، بازار سرمایه ظرفیت توسعه دارایی‌های پایه را دارد و از آنجایی که بخش عمده جوانان تحصیلکرده، بازار را پوشش می‌دهند از این رو باید به توسعه این بازار بیش از پیش توجه کرد.


گودرزی به مردم توصیه کرد: بصورت غیر مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند و همکاران سازمان بورس نیز در تلاش هستند تا نهاد‌های مالی دارای مجوز را به صندوق‌ها بصورت ETF پذیرش کنند و تسریع بخشند تا بتوان عرضه را متناسب با جریان ورودی پول تقویت کرد و جلوی رشد غیر عادی و شکست‌های ساختاری در روند‌های بازار را گرفت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0