ارز دیجیتال
1400/10/27
00:00
بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی موجود در بازار ارز دیجیتال؛ چه خطراتی سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند؟

یکی از موسسات تحلیلی شناخته‌شده فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، اخیرا گزارشی را منتشر کرده و در آن عوامل صعودی و نزولی موثر بر آینده بازار را مورد بررسی قرار داده است. نکاتی که در این گزارش به آنها...

یکی از موسسات تحلیلی شناخته‌شده فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، اخیرا گزارشی را منتشر کرده و در آن عوامل صعودی و نزولی موثر بر آینده بازار را مورد بررسی قرار داده است. نکاتی که در این گزارش به آنها اشاره شده است، جزو مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند کلی بازار هستند.


به گزارش دیلی هودل، موسسه تحلیلی اینتو د بلاک (IntoTheBlock) اخیرا با انتشار گزارشی در رابطه با وضعیت بازار ارزهای دیجیتال که به نظر می‌رسد همچنان درگیر نوسانات ابتدای سال است، به نشانه‌های صعودی و نزولی موجود اشاره کرده است.


این موسسه تحلیلی گفته است نبود احساس اطمینان میان سرمایه‌گذاران اجازه نمی‌دهد این بازار رو به جلو حرکت کند. این بی‌اعتمادی به این خاطر ایجاد شده است که هم برای نزولی‌شدن و هم برای صعودی‌شدن بازار دلایل موثقی وجود دارد.


دلایلی برای صعودی‌‌بودن بازار

بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی موجود در بازار ارز دیجیتال؛ چه خطراتی سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند؟

رشد تعداد کیف پول‌هایی که بیت کوین هولد می‌کنند، افزایش تعداد تراکنش‌های اتریوم و تغییری که این شبکه در مدیریت عرضه توکن‌های خود ایجاد کرده است، از جمله دلایلی هستند که طرفداران سناریوی صعودی به آنها استناد می‌کنند.


این افراد علاوه بر دو ارز دیجیتال برتر بازار، به رشد شهرت بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر کسب درآمد، NFTها و دائوها (DAO) هم اشاره می‌کنند.


داده‌های موجود نشان می‌دهد با وجود کاهش اخیر قیمت بیت کوین ، سرمایه‌گذاران بیشتری آن را هولد می‌کنند. این در حالی است که در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۶)، بعد از اینکه قیمت بیت کوین سقوط کرد و از ۲۰,۰۰۰ به ۶,۰۰۰ دلار رسید، ۲۵ درصد از معامله‌گران بیت کوین‌های خود را فروختند.


بر اساس داده‌های این شرکت تحلیلی، تعداد تراکنش‌های روزانه اتریوم که در جریان اصلاح قبلی بازار ثابت مانده بود، تنها دو ماه بعد از سقوط سال ۲۰۱۸، با یک کاهش ۶۵ درصدی مواجه شد.


سازوکار توکن‌سوزی اتریوم که پس از ارتقای لندن معرفی شد، افزایش ارزش پلتفرم خریدوفروش NFT اوپن‌سی (OpenSea) تا ۱۳ میلیارد دلار، فراگیرشدن دائوها و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین ، از دیگر عواملی هستند که در حمایت از این سناریو مطرح می‌شوند.


همچنین بخوانید: دائو (DAO) چیست؟ آشنایی با بهترین پروژه‌های سازمان خودگردان غیرمتمرکز


دلایلی برای نزولی‌بودن بازار

بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی موجود در بازار ارز دیجیتال؛ چه خطراتی سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند؟

طرفداران سناریوی نزولی، برای توضیح دیدگاه خود از اقدامات بانک مرکزی آمریکا ، احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا و نظریه «چرخه چهارساله» بازار استفاده می‌کنند.


بانک مرکزی آمریکا اخیرا اعلام کرد که تلاش می‌کند با عادی‌سازی ترازنامه خود یا با استفاده از سیاست‌های پولی انقباضی، تورم را مهار کند. این رویکرد با کاهش عرضه دلار، بر قیمت بیت کوین هم تاثیر می‌گذارد.


شرکت اینتو د بلاک در گزارش خود نوشت:


اگر فدرال رزرو حجم نقدینگی را کاهش و نرخ بهره بانکی را به‌شدت افزایش بدهد، همبستگی زیاد بین این دو، تاثیر منفی بر چشم‌انداز بازار بیت کوین می‌گذارد.


از دیگر دلایلی که طرفداران این نظریه مطرح می‌کنند، این است که قیمت بیت کوین معمولا هر چهار سال یک‌بار به اوج جدیدی می‌رسد (۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۲۱) و سال بعد سقوط می‌کند. به عقیده آنها، در سال ۲۰۲۲ هم احتمالا شیوع سویه جدید ویروس کرونا و از‌سرگیری قرنطینه عمومی مانع رشد اقتصاد خواهد شد.


در گزارش مذکور آمده است:


به‌طور کلی، در سطح کلان خطراتی وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید مراقب آنها باشند. با اینکه یک سری دلایل نشان می‌دهند رشد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد داشت، نبود اطمینان در بازار کاملا احساس می‌شود. این نیروهای موجود در بازار احتمالا در ماه‌های آینده خود را نشان می‌دهند؛ چراکه با اقدامات بانک مرکزی آمریکا، وضعیت بازار شفاف‌تر می‌شود و فعالیت‌های NFTها، بازی‌ها و DAOها، ارزهای دیجیتال را [احتمالا] به اوج‌های جدیدی سوق می‌دهد.


انتهای خبر

0
0