پایگاه خبری انتخاب
1401/01/29
08:40
#صبحانه_خبری، ۲۹ فروردین ۱۴۰۱؛ از مخالفت قطعی وزارت ارتباطات با ارائه بسته‌های ارزان اینترنت تا اظهارات رییس محیط زیست درباره برنامه ریزی دشمن برای...

#صبحانه_خبری، ۲۹ فروردین ۱۴۰۱؛ از مخالفت قطعی وزارت ارتباطات با ارائه بسته‌های ارزان اینترنت تا اظهارات رییس محیط زیست درباره برنامه ریزی دشمن برای ایجاد نارضایتی از طریق ریزگردها




در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




ایران کاردار سوئد را احضار کرد


در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد کاردار این کشور در غیاب سفیر سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار و بر اقدام فوری و قاطع دولت سوئد برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تاکید شد.




دادگاه مهرشاد سهیلی برگزار شد


وکیل مدافع مهرشاد سهیلی می‌گوید یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» موکلش برگزار شده است. وی گفت: در دفاع از موکلم گفتم که هرگز و در هیچ جا عنوانی برای خود قائل نشده و اگر دیگران او را با عناوینی مانند فرمانده یاد کردند مشمول غصب عنوان نمی شود.




توقف اجرای پتروشیمی میانکاله


وزیر کشور اعلام کرد بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران تا بررسی مجدد ابهامات زیست محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکهزار و ۸۹۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۹ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ به ۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۵۹ نفر و مجموع جان باختگان به ۱۴۰ هزار و ۸۲۹ نفر رسید. در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.




مخالفت قطعی وزارت ارتباطات با ارائه بسته‌های ارزان اینترنت


عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات گفت: بسته‌هایی که حذف شده غالبا بسته‌هایی است که زیر کف قیمت ارائه می‌شده است و قانونا از همان ابتدا هم نباید این بسته‌ها عرضه می‌شد. قیمت زیر کف، بازار رقابت را به هم می‌زند.




در مذاکرات دولت روحانی، آمریکا با حذف سپاه از فهرست تروریسم موافقت کرده بود


علی جنتی، وزیر ارشاد دولت یازدهم نوشت: «گفته می شود یکی ازموانع توافق برای احیای برجام مخالفت امریکا با حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریسم FTOاست در حالیکه در دولت دوازدهم خارج ساختن مقام رهبری و نهادهای وابسته به رهبری از تحریم و حذف سپاه از فهرست تروریسم به عنوان پیش شرط هرگونه مذاکره مورد توافق امریکاقرارگرفته بود.»




مجلس شفافیت را دور زد؟


روح الله ایزدخواه نماینده مجلس درباره طرح جدید مجلس برای شفافیت گفت: این طرح، اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار را به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه داده و اختیار تعیین محرمانه اطلاعات را یه بدون تعیین شاخص دقیقی، به شورای امنیت ملی سپرده است. بدین شکل مجلس نمایندگان بی‌اثر می‌شود و اطلاعات مهم برای مردم، همچنان غیر شفاف خواهد ماند.




خرابی پله های برقی تهران به خاطر تحریم ها


نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با «انتخاب» درباره علت خرابی پله‌های برقی شهر تهران، اظهار کرد: «وقتی در سطح شهر تردد می‌کنیم، تقریبا بیشتر این پله برقی‌ها خاموش نیستند، بلکه به طور کل خراب هستند. به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت پله‌برقی‌ها به علت نبود قطعات یدکی و تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند و هزینه زیادی هم به دنبال دارند. با این حال موضوع تعمیر پله برقی‌ها چون با سازمان زیباسازی است، دوستان قبول کرده‌اند که ظرف مدتی تعمیراتش را انجام دهند.»




نظارت پلیس بر فعالیت مجازی افراد مشهور


فرمانده کل انتظامی در خصوص فعالیت در فضای مجازی عنوان داشت: فعالیت کاربران و افراد مشهور که تاثیرگذار در شئونات رفتاری هستند باید ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتا ناجا نیز بر این حوزه نظارت می کند.




اظهارات رییس محیط زیست درباره برنامه ریزی دشمن برای ایجاد نارضایتی از طریق ریزگردها


سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها یکی از ۱۱ مخاطره اصلی کشور است، گفت: دشمن در حال برنامه ریزی برای ایجاد نارضایتی عمومی از بروز ریزگردها است.




قالیباف: کوچک‌ترین بحث در مذاکرات، باعث تاثیراتی در نرخ ارز یا خودرو می‌شود


محمدباقر قالیباف در نشست نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، گفت: در دولت گذشته در دوره ای منتظر مذاکرات، احیای برجام و اجرای آن ماندیم، وقتی هم که خروج از برجام اتفاق افتاد ما مسائل مختلف حتی آب خوردنمان را هم به برجام گره زدیم. آن دوران باید برای ما درس عبرت شود و در کنار پیگیری مذاکرات و رفع تحریم ها که دغدغه ما است، مسائل کشور را بدون توجه به برجام دنبال کنیم. مسائل مذکور سبب شده کوچک‌ترین بحثی در مذاکرات در نرخ ارز یا خودرو تاثیراتی ایجاد کند.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0