اقتصاد آنلاین
1400/06/06
11:32
نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری افتخار سهام در مرداد ماه

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۷۷میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۸۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام با حدود ۳۵میلیارد تومان افزایش به حدود ۱۷۷میلیارد تومان رسید. افزایش ۳۰میلیارد تومانی ارزش خدمات دریایی تاید واتر خاورمیانه (از گروه حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با سه میلیارد تومان رشد در رده بعد قرار گرفت. در طرف دیگر نوش مازندران با افت حدود ۹میلیارد تومان بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشت.


«وفتخار» در پنجمین ماه از سال جدید، حدود ۶۶میلیارد تومان سهام خدمات دریایی تاید واتر خاورمیانه، حدود سه میلیارد سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، حدود دو میلیارد تومان هلدینگ توسعه معادن و فلزات و صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری و سیمان شرق، بیش از یک میلیارد تومان سهام پتروشیمی جم و فولاد آلیاژی ایران کمتر از یک میلیارد تومان سهام بانک اقتصاد نوین و صنایع شیمیایی ایران خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام در این مدت در سایر شرکت‌های خارج از بورس سرمایه‌گذاری جدیدی نکرد.


در پایان مرداد ماه، مالکیت «وفتخار» در صنعت حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات، حدود ۷۷درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است.


گروه محصولات شیمیایی با حدود هشت درصد و گروه فلزات اساسی با حدود ۶درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام قرار دارند.


گفتنی است سهام خدمات دریایی تاید واتر خاورمیانه حدود ۷۸درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام شرکت پتروشیمی پردیس با پنج درصد، فولاد آلیاژی ایران با سه درصد، پتروشیمی جم و فولاد کاوه جنوب کیش با دو درصد مالکیت در رتبههای بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام قرار دارند.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


وفتخار مرداد
پرتفو وفتخار مرداد
انتهای خبر

0
0