سیگنال یاب روزانه
1399/12/05
22:15
جس لیورمور سلطان دنیای سفته بازی جس لیورمور برای حدود 50 سال به‌ عنوان یک معامله گر مشهور سهام و یک سفته باز شناخته میشد. او با به دست آوردن و از ...

جس لیورمور سلطان دنیای سفته بازی



جس لیورمور برای حدود ۵۰ سال به عنوان یک معامله گر مشهور سهام و یک سفته باز شناخته میشد. او با به دست آوردن و از دست دادن میلیون ها دلار سود در طول دوران حرفه‌ای و کاری‌اش شهرت بسیاری در جهان پیدا کرده بود.



ایده‌های او بعد از گذشت ۸۰ سال از زمان مرگش هنوز هم در بازار سهام مورداستفاده قرار میگیرند.



بعضی از اصول مهم جس لیورمور که او در بازار بورس به خدمت می‌گرفت عبارت‌اند از:



اصل اول : نمی‌توان با تمرکز روزانه بر نوسانات قیمت سهام پول درآورد. لیورمور بر اهمیت تمرکز بر بازار به‌صورت کل، به‌جای سهام جداگانه تاکید می‌کرد. او اشاره داشت که موفقیت بزرگ‌تر، از تعیین جهت کل بازار به‌جای انتخاب مسیر یک سهام خاص بدون در نظر گرفتن مسیر بازار، حاصل می‌شود.



اصل دوم : از استراتژی بخر و نگه دار در دوران رونق استفاده کنید و وقتی همه‌چیز آرام شد سهام خود را بفروشید. لیورمور همیشه یک استراتژی خروج داشت.



اصل سوم : اطلاعات بنیادی یک شرکت، بازار و اقتصاد را مطالعه کنید. لیورمور سرمایه گذاران موفق و ناموفق را به‌وسیله میزان تلاشی که برای سرمایه گذاری صرف می‌کردند، از هم جدا می‌کرد.



اصل چهارم : سرمایه گذارانی که اهداف کوتاه‌مدتی را در بورس دنبال می‌کنند، درنهایت سرمایه شان را از دست می‌دهند.



اصل پنجم : اطلاعات نهانی که از شرکت به بیرون درز پیدا می‌کند، نادیده بگیرید، تحلیل مستقل خودتان را انجام دهید. لیورمور درباره جایی که از آن اطلاعاتش را می‌گرفت بسیار محتاط بود و استفاده از منابع متعدد را توصیه می‌کرد.



اصل ششم : تغییر در استراتژی‌های سرمایه گذاری خود را با توجه به شرایط در حال تکامل بازار با آغوش باز بپذیرید.

انتهای خبر

0
0