آکادمی هلاکوئی
1401/04/23
11:30
هشدار ورنا راس در مورد ماندگاری رمزارزها

به گزارش فایننشال تایمز، ورنا راس (Verena Ross)،…

به گزارش فایننشال تایمز، ورنا راس (Verena Ross)، رئیس سازمان بازارهای اوراق بهادار اروپا (ESMA)، پس از ریزش ۷۰ درصدی ارزش بازار رمزارزها، به سرمایه گذاران در مورد سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال هشدار داده است.


وی با تاکید بر اینکه هیچ چشم اندازی برای کمک مالی در اروپا برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال وجود ندارد، گفت:


“ما قبلا در اوایل سال جاری در مورد ریسک های جدی که سرمایه گذاران خرد برای سرمایه گذاری در برخی از دارایی های کریپتو متحمل می‌شوند، هشدار داده بودیم.”


ESMA مسئول صدور مجوز به ارائه دهندگان خدمات دارایی های رمزارزی خواهد بود که اخیرا در بروکسل به عنوان بخشی از توافقنامه موقت در مورد پیشنهاد بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) توافق شده است. این قرارداد از اواسط سال ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) لازم الاجرا خواهد شد و یک دوره اجرایی ۱۸ ماهه دارد.


ناظر این قدرت را خواهد داشت که پلتفرم های کریپتو را در صورتی که به درستی از سرمایه گذاران محافظت نمی‌کنند یا یکپارچگی بازار یا ثبات مالی را تهدید می‌کنند، ممنوع یا محدود کند.


راس با اشاره به اینکه بازار جهانی رمزارزها در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است، نسبت به ضرر سرمایه گذاران کوچک ابراز نگرانی کرد. در ماه می (اردیبهشت)، رمزارهزا Terra (LUNA) و استیبل کوین UST سقوط کردند و سرمایه ی بسیاری از سرمایه گذاران را از بین بردند. او در ادامه گفت:


“من فکر می کنم یک سوال واقعی در مورد اینکه آیا بسیاری از این دارایی های دیجیتال زنده می مانند یا خیر وجود دارد.”


گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در ماه می پس از سقوط LUNA و UST هشدار داد که بسیاری از توکن های رمزارزی شکست خواهند خورد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0