رمزارز نیوز
1400/10/20
09:11
آموزش بازی Aavegotchi و معرفی توکن GHST

مقدمه دنیای بازی‌ها و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اخیرا رشد چشمگیری داشته است. بازی Aavegotchi یکی دیگر از بازی‌های بلاکچینی… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


آوه گوچی چیست؟ بنیان‌گذاران بازی Aavegotchi چه کسانی هستند؟ ارز دیجیتال GHST چیست؟ ارز دیجیتال GHST را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟ تاریخچه قیمت ارز دیجیتال GHST راهنمای گام به گام بازی Aavegotchi چگونه یک آوه گوچی بخریم؟ سخن پایانی

مقدمه

دنیای بازی‌ها و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اخیرا رشد چشمگیری داشته است. بازی Aavegotchi یکی دیگر از بازی‌های بلاکچینی NFT محور است که بر بستر پروتکل آوه (Aave) اجرا می‌شود. تیم توسعه‌دهنده این بازی، جنبه‌های مختلف حوزه کریپتو و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را ترکیب کرده و به این ترتیب، امکان تجربه جدیدی از بازی‌های بلاکچینی را فراهم کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی Aavegotchi و ارز دیجیتال بومی این اکوسیستم، یعنی توکن GHST و همچنین، نحوه انجام بازی و کسب درآمد از طریق آن بپردازیم. با ما همراه باشید.


آوه گوچی چیست؟

آوه گوچی یک بازی کلکسیونی رمزارز محور با قابلیت دیفای است که توسط استودیوی پیکسل‌کرافت (Pixelcraft)، مستقر در سنگاپور، توسعه یافته است. موجودات بومی این متاورس، آوه گوچی نام دارند که در واقع، یک توکن NFT هستند. در بازی Aavegotchi گیمرها همچنین می‌توانند آواتارهای NFT بازی را استیک کنند و در ازای آن، پاداش بگیرند.


بنابراین، در حالت کلی می‌توان گفت که بازی آوه گوچی، ترکیب منحصربه‌فردی از دیفای و NFT است.


دوره رایگان آموزش ترید ارزهای دیجیتال با دریافت و مشاهده دوره آموزش ارزهای دیجیتال، به دنیای جذاب و پرسود رمز ارزها وارد شوید.


دانلود رایگان در بازی Aavegotchi هر توکن NFT یا آوه‌گوچی به صورت یک آواتار پیکسلی به شکل روح نمایش داده می‌شود و شما با خرید این NFT با استفاده از توکن GHST، به نحوی این روح را احضار می‌کنید. نماد اختصاری ارز دیجیتال آوه‌گوچی، یعنی GHST نیز در واقع از واژه ghost (به معنای روح) گرفته شده است. این ارواح پیکسلی روی بلاکچین اتریوم زندگی می‌کنند و توسط استاندارد ERC-۷۲۱ پشتیبانی می‌شوند.

بازی Aavegotchi

مانند کریپتوکیتی‌ها (CryptoKitties) یا هر پروژه مبتنی بر NFT دیگری، آوه‌گوچی‌ها نیز منحصربه‌فرد هستند و ویژگی‌های متفاوتی دارند. هرچه ویژگی‌های یک آوه گوچی کمیاب‌تر باشد، آن آوه گوچی ارزشمندتر است.


ویژگی‌های آوه‌گوچی‌ها را می‌توان به طور مداوم در طول بازی بهبود بخشید. میزان کمیاب بودن یک آوه ‌گوچی نیز با توجه به این ویژگی‌ها تعیین می‌شود.


بسته به میزان زمان و پولی که در Aavegotchi خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، آن آوه گوچی کمیاب‌تر و ارزشمندتر خواهد بود. میزان کمیابی و در نتیجه، ارزش یک آوه‌گوچی به نحوه برخورد کاربر با آن بستگی دارد. شما می‌توانید آوه‌گوچی خود را نوازش کنید، لباس‌های جدید تنش کنید، به آن غذا بدهید یا با آن در مینی‌بازی‌ها شرکت کنید.


آوه‌گوچی‌ها نه تنها به عنوان آیتم‌های کلکسیونی ارزشمند هستند، بلکه با استفاده از آنها می‌توانید به طور مداوم در قالب توکن GHST نیز پاداش دریافت کنید. برای این منظور، دوره‌هایی به نام فصول کمیابی فارمینگ (rarity farming seasons) در فواصل زمانی منظم برگزار می‌شود. در هر دوره، شما می‌توانید به ازای کمیابی، وفاداری و تجربه آوه‌گوچی‌های خودتان، پاداش بگیرید.

بازی Aavegotchi

همان‌طور که از نام آن پیدا است، آوه‌گوچی روی پروتکل آوه میزبانی می‌شود که خود پلتفرمی ساخته‌شده بر بستر بلاکچین اتریوم است. بنابراین، کاربران برای شروع این بازی باید یک کیف پول متامسک (MetaMask) ایجاد کنند و یک آدرس اتریوم داشته باشند.


بنیان‌گذاران بازی Aavegotchi چه کسانی هستند؟

تیم آوه‌گوچی تجربه پرباری در پروژه‌های مالی غیرمتمرکز دارد. کدر دان (Coder Dan)، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران این پروژه است. یکی دیگر از بنیان‌گذاران شناخته‌شده آوه‌گوچی، جسی جانسون (Jesse Johnson) است. جانسون همچنین بنیان‌گذار و مدیر اجرایی استودیوی پیکسل‌کرافت و خالق Bullionix، اولین مجموعه NFT با پشتوانه طلا، نیز هست. جانسون در گذشته نقش‌های استراتژیکی، مانند مدیر روابط تجاری و مدیر توسعه بازار بین‌المللی، در شرکت‌های مختلف داشته است.

بازی Aavegotchi

علاوه بر این افراد و سایر اعضای تیم، استانی کولچوف (Stani Kulechov)، بنیانگذار آوه نیز، مشاور پروژه بازی Aavegotchi است.


ارز دیجیتال GHST چیست؟

ارز دیجیتال GHST توکن بومی اکوسیستم آوه گوچی است که برای شرکت در این بازی بلاکچینی و خرید آیتم‌های مختلف به آن نیاز خواهید داشت.


حداکثر عرضه این ارز دیجیتال تعیین نشده است، اما عرضه در گردش آن در حال حاضر و بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، حدود ۶۷٫۶۶۲ میلیون واحد است.

بازی Aavegotchi

این پروتکل از یک نمودار اتصال (bonding curve) برای توزیع توکن GHST استفاده می‌کند. این موضوع تضمین می‌کند که افزایش سودمندی و کاربردپذیری، در طول زمان تاثیر مثبتی بر تقاضا و بنابراین، بر قیمت این ارز دیجیتال دارد. به عبارت دیگر، هرچه ارزش و زمان بیشتری در شبکه آوه‌گوچی صرف شود، ارزش این ارز دیجیتال هم بیشتر خواهد شد.


ارز دیجیتال GHST را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال GHST را می‌‌توان از صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند صرافی بایننس (Binance)، صرافی Gate.io، صرافی کوکوین (KuCoin)، صرافی کراکن (Kraken) و … خریداری کرد.


علاوه بر این، کیف پول‌های ایمن و معتبری همچون متامسک و تراست والت (Trust Wallet)، از ذخیره و مدیریت توکن GHST پشتیبانی می‌کنند.

بازی Aavegotchi

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال GHST

ارز دیجیتال آوه گوچی در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ و با قیمت ۰٫۶۸ دلار در وبسایت کوین مارکت کپ لیست شد. چند روز بعد و در ۲۲ام همان ماه، قیمت GHST به ۰٫۸۳ دلار رسید، ولی این روند صعودی دوامی نداشت و این ارز دیجیتال وارد یک روند نزولی شد. در این روند نزولی، ارز دیجیتال Aavegotchi پایین‌ترین قیمت تاریخی خود را در ۰٫۴۲ دلار تجربه کرد.


در اوایل فوریه ۲۰۲۱ و با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، آوه‌گوچی نیز وارد یک چرخه گاوی شد و طی ماه‌های بعدی، چندین اوج محلی را ثبت کرد. رکورد تاریخی قیمت ارز دیجیتال Aavegotchi در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ و در ۳٫۲۵ دلار ثبت شده است.


در صفحه قیمت ارز دیجیتال Aavegotchi می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت آوه گوچی و توکن GHST را مشاهده کنید.

بازی Aavegotchi

نمودار قیمت ارز دیجیتال GHST از ابتدا تاکنون

راهنمای گام به گام بازی Aavegotchi

یک کیف پول متامسک ایجاد کنید. برای شروع بازی Aavegotchi به یک آدرس اتریوم نیاز دارید. برای این منظور، می‌توانید افزونه متامسک را در مرورگر کروم نصب کنید.


ارز دیجیتال بخرید. برای شروع بازی Aavegotchi ابتدا باید ارز دیجیتال داشته باشید. شما می‌توانید اتریوم و پالی‌گان (Polygon) را از یک صرافی معتبر خریداری و سپس، آنها را به بلاکچین اتریوم ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید بایننس کوین و پالی‌گان را بخرید و آنها را به شبکه هوشمند بایننس ارسال کنید.


مزیت استفاده از شبکه هوشمند بایننس این است که ارزان‌تر است و کارمزد پایین‌تری دارد. اما نقطه ضعف آن هم این است که از قبل در متامسک نصب نشده است. بنابراین، در صورت استفاده از این بلاکچین، باید شبکه هوشمند بایننس را نیز اضافه و راه‌اندازی کنید.


پالی‌گان را به متامسک اضافه کنید. بازی Aavegotchi بر بستر شبکه پالی‌گان اجرا می‌شود. بنابراین، برای شروع این بازی ابتدا باید کیف پول متامسک خودتان را به بلاکچین پالی‌گان متصل کنید؛ چون در تنظیمات پیش‌فرض این کیف پول، فقط بلاکچین اتریوم وجود دارد.


برای اضافه کردن شبکه پالی‌گان به متامسک، می‌توانید از داده‌های زیر استفاده کنید:


Network name: Matic Mainnet


:New RPC URL


/https://rpc-mainnet.maticvigil.com


Chain ID: ۱۳۷


Currency Symbol (optional): MATIC


:Block Explorer URL (optional)


/https://explorer.matic.network


اتریوم (یا کوین‌های دیگر) را به پالی‌گان ارسال کنید. برای اینکه بتوانید از توکن‌ها در پالی‌گان (نام قدیمی: Matic Mainnet) استفاده کنید، ابتدا باید آنها را به این بلاکچین ارسال کنید. این مرحله به پل زدن (Bridging) نیز معروف است. به عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق یک پل، ارزهای خود را از بلاکچین اتریوم یا شبکه هوشمند بایننس به بلاکچین پالی‌گان ارسال کنید.


پل زدن از اتریوم به پالی‌گان در این آدرس شما می‌توانید پلی را برای انتقال توکن‌های خود از اتریوم به پالی‌گان پیدا کنید. سپس، روی گزینه Move funds to Matic Mainnet (انتقال وجوه به شبکه اصلی متیک) کلیک کنید.

بازی Aavegotchi

در این مرحله، می‌توانید توکن موردنظر خود (در اینجا، ارز دیجیتال MATIC) را انتخاب کنید. شما کارمزد این انتقال را با ETH پرداخت خواهید کرد.


پل زدن از شبکه هوشمند بایننس به پالی‌گان پل زدن بین این دو شبکه نیز کاملا شبیه بخش قبلی است، تنها تفاوتی که وجود دارد این است که در این روش، شما کارمزد انتقال را با استفاده از BNB پرداخت خواهید کرد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که انتقال توکن از شبکه هوشمند بایننس به پالی‌گان ارزان‌تر از پل زدن بین اتریوم و پالی‌گان است.


خرید توکن در بلاکچین پالی‌گان اکنون شما توکن‌هایی را در بلاکچین پالی‌گان دارید و می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز مستقر در این شبکه استفاده کنید. تمام کارمزدهای این شبکه با MATIC پرداخت می‌شود، به همین دلیل ارسال آنها به بلاکچین پالی‌گان مهم بود.


بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز مستقر در پالی‌گان، صرافی کوییک سواپ (Quickswap) است. توصیه می‌شود که از این صرافی مقداری MATIC بخرید تا بتوانید کارمزد تراکنش‌های آتی را بپردازید. در حال حاضر، با یک واحد MATIC شما می‌توانید بیش از هزار تراکنش را انجام دهید.


همچنین ببینید: ارز دیجیتال پالی گان (Polygon) چیست؟ معرفی توکن ماتیک (MATIC) برای شروع بازی Aavegotchi باید چند توکن GHST هم بخرید. همان‌طور که گفته شد، توکن GHST ارز بومی اکوسیستم آوه‌گوچی است و برای خرید آوه‌گوچی‌ها یا سایر NFTهای درون این بازی، به آن نیاز خواهید داشت.


به آوه‌گوچی متصل شوید. اکنون که هم MATIC و هم GHST در بلاکچین پالی‌گان دارید، آماده شروع بازی Aavegotchi هستید. برای این منظور، به آدرس رسمی این بازی مراجعه کنید و وارد کیف پول متامسک خود شوید. توکن‌های GHST موجود در کیف پولتان مستقیما در آوه‌گوچی نمایش داده خواهند شد.

بازی Aavegotchi

اکنون شما آماده شروع بازی Aavegotchi هستید و اولین کاری که باید انجام دهید، خرید یک آوه‌گوچی است.


چگونه یک آوه گوچی بخریم؟

همان‌طور که گفته شد، آوه‌گوچی‌ها را باید احضار کنید که این کار از طریق پورتال‌ها امکان‌پذیر است. در هر پورتال، ۱۰ آوه‌گوچی برای انتخاب وجود دارد که شما می‌توانید فقط یکی از آنها را برای استفاده در بازی احضار کنید.


هر چند ماه یک بار رویدادهایی به نام Haunt در اکوسیستم آوه‌گوچی برگزار می‌شود. در این رویدادها، شما می‌توانید با GHSTهای خود یک پورتال بخرید و سپس، از طریق این پورتال یک آوه گوچی احضار کنید. البته برای این منظور، ابتدا باید مقدار معینی از توکن GHST را استیک کنید تا نیروی روح (spirit force) لازم برای احضار یک آوه‌گوچی را داشته باشید.

بازی Aavegotchi

فراموش نکنید که تعداد این پورتال‌ها بسیار محدود و در عین حال، تقاضا برای آنها بسیار زیاد است. بنابراین، دریافت پورتال در رویدادهای Haunt برای همه بازیکنان همیشه امکان‌پذیر نخواهد بود.


اما نگران نباشید! خبر خوب اینکه شما می‌توانید پورتال‌ها و آوه‌گوچی‌ها را در بازار نیز خرید و فروش کنید. با مراجعه به این آدرس ، می‌توانید به بازار Aavegotchi دسترسی داشته باشید.


در این بازار، برای دریافت آوه‌گوچی‌ها سه انتخاب دارید: پورتال‌های بسته، پورتال‌های باز یا خرید مستقیم آوه‌گوچی.

بازی Aavegotchi

در هر کدام از این منوها شما می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلفی را انتخاب کنید تا گزینه‌های انتخابی برایتان محدودتر شود و بتوانید بهترین پیشنهادها را بلافاصله پیدا کنید.

بازی Aavegotchi

حال سوالی که پیش می‌آید این است که کدام پورتال یا کدام آوه‌گوچی را بخریم؟ رویکردهای مختلفی در این مورد وجود دارد. برای ارزیابی اینکه بهترین پورتال یا آوه‌گوچی برای شما کدام است، باید ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلف آوه‌گوچی‌ها را در نظر بگیرید.


پورتال‌های بسته پورتال‌هایی هستند که در رویداد Haunt تولید شده ولی هنوز باز نشده‌اند. هنگامی که یکی از این پورتال‌ها باز شود، ۱۰ آوه‌گوچی موجود در آن به طور تصادفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. بنابراین، قبل از باز شدن یک پورتال بسته، ویژگی‌های آوه‌گوچی‌های موجود در آن مشخص نیست.


پورتال‌های باز در پورتال‌های باز، شما می‌توانید ببینید که آوه‌گوچی‌های موجود در آن چه ویژگی‌هایی دارند و بررسی کنید که این ویژگی‌ها، نیازهای شما را برآورده می‌کنند یا خیر.


بازی Aavegotchi

آوه‌گوچی‌های موجود در یک پورتال باز و ویژگی‌ها و قیمت آنها. در یک پورتال باز، علاوه بر ویژگی‌های هر آوه گوچی، میزان نیروی روح موردنیاز برای احضار آن نیز نشان داده می‌شود. هرچه یک آوه‌گوچی کمیاب‌تر باشد، برای احضار آن به نیروی روح بیشتری نیاز است.


خرید مستقیم آوه‌گوچی‌ها در این روش، می‌توان آوه‌‌گوچی‌هایی که قبلا احضار شده‌اند را از بازار خریداری کرد. قیمت هر آوه گوچی در بازار با توجه به پارامترهای فردی آن تعیین می‌شود که عبارتند از:

بازی Aavegotchi

نام: اسم هر آوه‌گوچی منحصربه‌فرد است. امتیاز کمیابی: از ویژگیهای انرژی، پرخاشگری، شبح‌وار بودن، اندازه مغز، شکل چشم و رنگ چشم یک آوه‌گوچی تشکیل می‌شود. وفاداری ( Loyalty ) یا خویشاوندی ( Kinship ) : تعامل با آوه‌گوچی را می‌توان هر ۱۲ ساعت انجام داد که این موضوع، امتیاز وفاداری را یک واحد افزایش می‌دهد. اگر در ۲۴ ساعت هیچ تعاملی با آوه‌گوچی نداشته باشید، امتیاز وفاداری آن یک واحد کم می‌شود. نیروی روح: تعداد توکن‌های استیک‌شده مورد نیاز برای داشتن یک آوه‌گوچی است. ویژگی‌ها ( Traits ): هرچه سطح ویژگی‌ها بالاتر باشد (بالاتر از ۵۰)، آن آوه‌گوچی کمیاب‌تر و در نتیجه، باارزش‌تر است. همچنین ببینید: لیست بازی های کریپتویی رایگان

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بازی Aavegotchi و ارز دیجیتال بومی اکوسیستم آن، یعنی توکن GHST پرداختیم.


آوه‌‌گوچی با ترکیب قابلیت‌های بخش دیفای و NFTها در یک بازی بلاکچینی، در تلاش است که کاربران بخش‌های مختلف صنعت کریپتو را گرد هم آورد.


بازی Aavegotchi یک پروژه رو به رشد با رویکردی منحصربه‌فرد در حوزه متاورس‌های NFT محور است و از آن جایی که از قابلیت‌های حوزه دیفای نیز استفاده می‌کند، احتمال توسعه و رشد زیادی دارد.


انتهای خبر

0
0