رمزارز نیوز
1401/03/23
19:00
تا چه زمانی می‌توان اتریوم را استخراج کرد؟

بمب سختی، مکانیسمی برای جلوگیری از فعال نگه داشتن سخت‌افزارهای استخراج در حین انتقال شبکه اتریوم از الگوریتم… مطالعه مطلب ...

بمب سختی، مکانیسمی برای جلوگیری از فعال نگه داشتن سخت‌افزارهای استخراج در حین انتقال شبکه اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است. در واقع این اقدام، سختی شبکه را برای تراکنش‌های موجود در شبکه افزایش داده و در نتیجه، سودآوری ماینرهای PoW کاهش می‌دهد. این روند تا آنجا ادامه خواهد داشت که اعتبارسنجی برای ماینرهای PoW غیرممکن شود.


بر اساس برآوردها، انتقال اتریوم به PoS هزینه تراکنش‌های این شبکه را تا ۹۹٫۹ درصد کاهش داده و به شبکه‌های رقیب مانند Polygon و Fantom نزدیک می‌کند.


به گفته بیکو، زمان تاخیر در اجرای بمب سختی اتریوم، دو ماه تعیین شده تا همه اعداد به دقت بررسی شوند. تاخیر در راه‌اندازی بمب سختی می‌تواند ادغام نهایی را نیز با تاخیر مواجه کند. این در حالی است که شبکه آزمایشی Ropsten به‌تازگی ادغام خود را با موفقیت به پایان رساند.


با وجود این خبر منفی، تراکنش‌های روزانه اتریوم همچنان بالاست و به جز یک روز، از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون از یک میلیون تراکنش افت نکرده است. همچنین، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد این شبکه از دسامبر ۲۰۱۷ هر ماه افزایش داشته است. در حال حاضر حدود ۱۹۸ میلیون کیف پول منحصربه‌فرد در اتریوم وجود دارد که نسبت به دسامبر ۲۰۱۷، ۱۴٫۵ برابر شده است.


مطابق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۹٫۹۱ درصدی به ۱،۳۱۰٫۴۶ دلار رسیده است.


داغترین اخبار رمزارز در اینستاگرام با عضویت در اینستاگرام رمزارز نیوز، آخرین اخبار و اتفاقات تاثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال رو به صورت لحظه ای رصد کن!


مشاهده

انتهای خبر

0
0