سنا
1399/11/08
11:28
پرتفوی بورسی "سدبیر" ۱۷.۱میلیارد ریال افزایش یافت

شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در صورت های مالی ۹ ماهه از رشد ۱۷میلیارد و ۱۳۵میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹، سود هرسهم را ۳هزار و ۳۶۸ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل با رشد ۶۸۵درصدی همراه شده است .


"سدبیر" در گزارش خود به سود عملیاتی ۸۵۵میلیارد ریالی، سود خالص ۸۴۱میلیارد ریالی و سود انباشته پایان دوره یک هزار و ۳۹میلیارد ریالی اشاره کرده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل به ترتیب رشد ۶۸۶، ۶۸۴ و ۷۹۶درصدی را رقم زده است .


در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، این شرکت با رشد ۱۷میلیارد و ۱۳۵میلیون ریالی پرتفوی همراه شده است. در یان صورت وضعیت بهای تمام شده پرتفوی بورسی با رشد ۶۶۹میلیارد و ۹۰۹میلیون ریالی به ۹۶۲میلیارد و ۶۵۴میلیون ریال رسیده و ارزش بازار آن با رشد ۶۵۲میلیارد و ۷۷۶میلیون ریالی به ۹۷۹میلیارد و ۷۸۹میلیون ریال بالغ شده است .


این شرکت در گزارش ۹ماهه به سهام خریداری شده اشاره کرده است که مبلغ آن به ۲هزار و ۷۳میلیارد ریال رسید. علاوه بر این کل مبلغ واگذاری سهام بورسی در این دوره ۲هزار و ۳۵۸میلیارد ریال اعلام شده که سود این واگذاری به ۷۵۲میلیارد و ۲۹۵میلیون ریال رسید .


اهداف اعلام شده «سدبیر» شامل بهبود بازده سرمایه گذاری ها با واگذاری سرمایه گذاری های کم بازده، تغییر در ترکیب سبد سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت شرکت با هدف سودآوری مناسب و اصلاح ساختار پرتفوی از طریق بررسی های کارشناسی و رسیدن به پرتفوی بهینه است .


در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی خود برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ دارد به هزینه مالی اشاره کرده که برآوردی معادل۲۱میلیارد ریال است.



انتهای خبر

0
0