سپرده گذاری مرکزی
1399/05/19
00:00
پیام تسلیت مدیر عامل سمات در پی درگذشت حجت الاسلام موسویان

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس موسویان نایب رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار را تسلیت گفت.


به گزارش روابط عمومی سمات، در متن پیام حسین فهیمی آمده است:


انّا للّه و انّا الیْه راجعون


درگذشت استاد برجسته، معلم دلسوز و رزمنده فداکار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر موسویان، حادثه‌ای تلخ و فقدانی عمیق برای جامعه علمی - اقتصادی کشور به ویژه؛ حوزه بازارهای مالی - اسلامی بود.


این عالم دلسوز به عنوان فردی اهل تحقیق و تدبر در بخش های سیاست‌گذاری نظام اقتصادی از یک سو و به عنوان دانشمندی مسلط بر حوزه بازار پول و سرمایه از سوی دیگر، درطول سالیان متمادی خدمت صادقانه خود به اعتلای ساختارهای مالی کشور با تکیه بر قوانین شریعت گام نهاد و جهادگونه به یاری اقتصاد کشور شتافت.


این عالم بزرگوار در طول عمر با برکت خود نقش بسزایی در طراحی و پیاده‌سازی ابزارهای مالی اسلامی در شورای فقهی بانک مرکزی و کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ایفا نمودند به طوریکه اندیشمندان بسیاری در جهان اسلام از شرق گرفته تا موسسات اسلامی در غرب از برکات و آثار ایشان بهره مند شدند.


رحلت شهادت‌گونه این معلم اخلاق و اسوه صبر و بردباری را به خانواده محترم، دوستان، همکاران، دانشجویان و همه ارادتمندانش تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواستاریم.

انتهای خبر

0
0