بورس۲۴
1401/05/07
21:43
پیش بینی وضعیت بورس فردا

بازار متعادل می شود به این چند دلیل...

پیش بینی وضعیت بورس فردا

بورس۲۴ : بورس تهران معاملات متعادل و به مراتب بهتری را در آخرین روز هفته شاهد بود ، به گونه ای که از همان ابتدا شاهد افزایش تحرکات مثبت در کلیت بازار بودیم،


اما صنایع خودرویی و غذایی با اقبال بیشتری از سمت تقاضا روبرو شدند.


بدین ترتیب در شرایطی که آرامش تا حدودی به جریان معاملات روز چهارشنبه بازگشته بود، روند صعودی نماگرها تا انتهای معاملات تداوم یافت و در نهایت شاخص کل با بیشترین تاثیرپذیری مثبت از نمادهای فولاد، نوری و فارس با پیشروی ۵۲۶۴ واحدی در ارتفاع ۱,۴۴۳,۷۱۲ میلیون واحد به کار خود پایان داد.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱۶۶ واحدی در سطح ۳۸۹,۴۶۸ واحد ایستاد. با این حال به دلیل تداوم ریسک های موجود، احتیاط همچنان در رفتار معامله گران دیده شده و همزمان با صعود شاخص و بهبود نسبی سمت تقاضا، جریان خروج نقدینگی حقیقی با خروج ۱۲۷ میلیارد تومان تداوم یافته و ارزش معاملات خرد باز هم زیر ۲ همت قرار گرفت.


با وجود آن که بازار سرمایه این روزها کم رمق دنبال شده و ریسک های متعددی این بازار را احاطه کرده است، اما با نگاهی به روند عرضه و تقاضا در صنایع و نمادهای مختلف در آخرین روز هفته واضح است که معامله گران عموما نگاهی به اخبار و البته گزارشات کدال نیز داشته و برخی صنایع به گمان آن ها جذاب به نظر می رسند.


در روز چهارشنبه برای بار دوم آگهی فراخوان واگذاری بلوک سهامداران منتشر شد. همین مساله کافی بود تا تقاضای نسبتا خوبی روانه این صنعت پر حرف و حدیث گردد. بسیاری امید دارند که این واگذاری بتواند با کاستن از قیمت گذاری دستوری، موجب بهبود هرچند اندک وضعیت عملیاتی و مالی شرکت های خودرویی شود.


غذایی ها نیز که عموما گزارشات فصلی جذابی را روانه کدال کردند، این بار به لطف گزارشات ماهانه با اقبال خوبی از سوی خریداران روبرو شدند. البته فلزات و شیمیایی ها نیز به لطف آرامش نسبی بازارهای جهانی و البته رشد ۰.۵ درصدی دلار نیمایی در روز چهارشنبه، واضحا معاملات بهتری را شاهد بودند.


حال در روز چهارشنبه فدرال رزرو تصمیم بر افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره گرفت که مطابق با میزان انتظارات بود و به همین جهت بازارهای جهانی بویژه کامودیتی‌ها توانستند بخشی از ریزش‌های خود را جبران کنند. مساله ای که می تواند در روز آتی وضعیت تقاضا را در صنایع کامودیتی محور بهبود دهد.


با تمام اینها بررسی پارامترهای موثر بر بورس و روند عرضه و تقاضا در بازار روز چهارشنبه نشان می دهد که فردا معاملاتی متعادل و رو به جلو همراه با بهبود تقاضا در کلیت بازار سهام را شاهد خواهیم بود.


مشاهده گزارش کامل چشم انداز بازار فردا

انتهای خبر

0
0