اقتصاد آنلاین
1400/03/11
17:49
فارس در اردیبهشت ماه، ۵۳۰میلیارد سهام جدید خرید/ ارزش بازاری فارس به ۱۵۵هزار میلیارد رسید

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ارزش بازاری شرکت صنایع پتروشیمی فارس حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان کاهش یافت. سهام‌های گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با افت ارزش ۶۶۰میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش بازاری را شاهد بودند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری فارس حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان کاهش یافت و در پایان اردیبهشت ماه به ۱۵۵هزار میلیارد تومان رسید.


فارس در اردیبهشت سهام سه شرکت بورسی پتروشیمی بوعلی سینا، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی تندگویان و همچنین حق تقدم شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و دماوند انرژی عسلویه را جمعا به ارزش به ارزش ۵۳۰میلیارد تومان خریداری کرد.


بیشترین کاهش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بود که ۹۲۰میلیارد تومان افت ارزش داشتند. بعد از آن گروه محصولات شیمیایی با افت ۴۵۰میلیاردی و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با افت یک میلیارد و ۶۰۰میلیونی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. با وجود این تغییرات گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با اختصاص دادن ۴۳.۳درصد از پرتفوی فارس در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


فارس
انتهای خبر

0
0