کانال کدال
1400/06/14
20:07
📊 نماد : وسنا 📑 عنوان:افشای اطلاعات بااهمیت - (نتیجه نهایی دعوی له شرکت - گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ 🏭 شرکت: بورس کالای ایران ✍🏻 عنوا...

📊 نماد : وسنا



📑 عنوان:افشای اطلاعات بااهمیت - (نتیجه نهایی دعوی له شرکت - گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹



🏭 شرکت: بورس کالای ایران



✍🏻 عنوان موضوع افشاء: نتیجه نهایی دعوی له شرکت - گروه ب



📋 نتیجه نهایی:


مالکیت نیروگاه شهید کاوه قاین تحویل محکوم لهم شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران و شرکت تولید نیروی زاگرس گردیده است.



🖌 شرح کامل و نتیجه نهایی :



نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قائن در کیلومتر ۴ جاده قائن-مشهد و در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار واقع گردیده است. این نیروگاه مشتمل بر چهار واحد گازی تیپ V۹۴.۲ طرح نیام ساخت شرکت مپنا می‌باشد. توان اسمی هر یک از این واحدها برابر ۱۵۷,۵ مگاوات است و در مجموع این نیروگاه با توان ۶۳۰ مگاوات یکی از بزرگترین نیروگاه‌های شرق کشور است که برق استان خراسان جنوبی و بخشی از شبکه سراسری را تامین می‌نماید. عملیات بخش گاز این نیروگاه در سال ۱۳۸۶ شروع و در اسفند سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسیده است. سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن، گازوئیل می‌باشد. در این نیروگاه امکان نصب دو واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیز وجود دارد که در صورت نصب و راه اندازی آنها، ظرفیت اسمی نیروگاه به ۹۵۶ مگاوات و راندمان نیروگاه از ۳۴ درصد به ۴۸ درصد افزایش خواهد یافت. از مهمترین اهداف راه‌اندازی این نیروگاه می‌توان به پایداری شبکه برق منطقه جنوب خراسان و پاسخ به نیاز روز افزون مصرف برق در جنوب خراسان ناشی از گسترش مصارف صنایع و خانگی اشاره نمود.



حسب توافق طرفین ارزیابی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قائن طی دو مرحله در تیرماه و اسفند ماه ۱۳۹۹ توسط هیات کارشناسان رسمی دادگستری منتخب شرکتهای سنا و توانیر به شماره ۲۱۴۲۵/۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ به مبلغ ۳۳/۹۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (سه هزار و سیصد و نود و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان) صورت پذیرفت(پیوست۶) که با لحاظ میزان مالکیت شرکت سنا در شرکت تولید نیروی زاگرس به ارزش بازار شرکت سنا بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد تومان افزوده می شود. همچنین با انتقال مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قائن به شرکت تولید نیروی زاگرس پیش بینی می‌شود این نیروگاه در اولین سال تملک از تاریخ تحویل نیروگاه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ تا انتهای سال جاری با آمادگی تولید بیش از ۳ میلیون و ۲۱۴ هزار مگاوات ‌ساعت و انرژی تولیدی برآوردی ۱ میلیون و ۴۰۷ هزار مگاوات‌ساعت، درآمدی بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال را برای شرکت تولید نیروی زاگرس به همراه داشته باشد. که با عنایت به مالکیت ۶۰ درصدی شرکت سنا در شرکت تولید نیروی زاگرس رقمی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال بر سودآوری شرکت سنا تاثیر مثبت خواهد داشت.




📋 مشاهده اطلاعیه📥 دریافت اطلاعیه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #وسنا #افشای_اطلاعات ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 🆔

انتهای خبر

0
0