فارس نیوز
1400/10/15
14:13
رشد ۳۰۳ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۶.۳ هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد کم جان ۳۰۳ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملات هفته با رشد کم رمق ۳۰۳واحد به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هم وزن امروز با ۵۱۱ واحد کاهش به رقم ۳۵۹ هزار و ۴۷۴ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۳.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۴ هزار و ۱۷۵ میلیارد ومان رسید. با این حساب ارزش معاملات بورس و فرابورس از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.



نقشه معاملات بورس تهران چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در بورس تهران ۰.۲ درصد رشد کرد، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۰.۱۴ درصد کاهش یافت.


شاخص آزاد شناور ۰.۱ درصد افت کرد شاخص بازار اول بورس ۰.۱۲ رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط ۰.۰۱ درصد رشد کرد.


امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، اپال کانی پارس، گل‌گهر و ایران‌خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای دارویی برکت و بورس انرژی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران امروز شاخص کل با ۲۷ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۲۲ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش۴ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای آریا ساسول، پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صنعتی مینو، فرابورس، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و صبا تامین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.


به گزارش فارس، با توجه به اینکه در حال حاضر ۴۹ میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد سود سهام این افراد مربوط به عملکرد سال ۹۹ باید تا پایان اسفند ماه واریز شود در این زمینه اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت قرار است هفته آینده کارگروهی با تصویب شورای عالی بورس تشکیل شود و در مورد نحوه دریافت سود سهام عدالت و واریز آن برای سهامداران عدالت تصمیم بگیرد.


سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و سود زیان است و مردم قبل از ورود به بازار حتما از افراد خبره و معتمد مشورت بگیرند و با مطالعه و مشورت وارد بورس شوند تا دچار زیان نشوند. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند کسانی که وارد نیستند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد بازار شوند.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0