اقتصاد آنلاین
1400/05/02
17:10
رشد ۴۷ درصدی سود خالص سیمان فارس نو

شرکت سیمان فارس نو از جمله شرکت‌های تابعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر ۴۷ درصد رشد داشت و توانست در سال ۹۹ رکورد تولید از بدو تاسیس را بشکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ احمد شریفی مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو با اشاره به این که افزایش سوددهی و بهبود روند فروش در سیمان فارس‌نو به دلیل رهنمودهای مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیمان تامین است، گفت: افزایش تولید سیمان به میزان ۱۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته، کاهش دوره وصول مطالبات از ۴۰ روز در سال ۹۸ به ۶ روز در سال ۹۹، حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ۹۹، افزایش وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به میزان ۵۲ درصد و کاهش انرژی مصرفی الکتریکی به ۱۰۷ کیلووات ساعت به ازای یک تن سیمان بخشی از دستاوردهای سیمان فارس نو در دو سال اخیر است.


WhatsApp Image 2021-07-24 at 17.03.09

وی همچنین به اخذ تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده اشاره کرد و گفت: صادرکننده نمونه استانی سال ۹۹ از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و انتخاب به عنوان واحد نمونه صنعتی استان فارس از سوی خانه صنعت و معدن استان فارس از دیگر افتخارات شرکت سیمان فارس نو در دوره اخیر است.


وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.


انتهای خبر

0
0