آکادمی هلاکوئی
1399/12/13
22:24
قاچاقچیان مواد مخدر از ATM های ارز های دیجیتال به منظور پولشویی و انجام معاملات استفاده می کنند!

به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان،…

به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان، قاچاقچیان مواد مخدر به شکل قابل توجهی از تراکنش های ارز های دیجیتال و تکنولوژی در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) استفاده می کنند. این نتایج از گزارش اخیر بخش اطلاعات استراتژیک دایره مبارزه با مواد مخدر آمریکا(DEA)، به دست آمده است.


طبق این گزارش، همه گیری ویروس کرونا موجب شده است تا مبادلات بین مرزی، خصوصا میان آمریکا و مکزیک، با مشکل مواجه شود و همین موضوع سبب شده است تا پول زیادی در آمریکا گیر کند و به فروشندگان بین المللی مواد مخدر، نرسد. حال دستگاه های خودپرداز(ATM) ارز های دیجیتال، این قابلیت را فراهم آورده اند تا بدون نیاز به حمل فیزیکی پول، آن ها را منتقل کرد.


در این گزارش آمده است که هیچ آمار و تعدادی از جرایم مرتبط با ارز های دیجیتال در سال گذشته وجود ندارد. “عملیات پولشویی از طریق دستگاه های ATM ارز های دیجیتال و جابه جایی غیر قانونی پول، افزایش یافته است.”


“قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که پول شویی می کنند، به شکلی افزایشی از ارز های دیجیتال در فعالیت های خود استفاده می کنند و این روند با افزایش مقبولیت این رمز ارز ها، شدت بیشتری گرفته است. DEA گزارش کرده است که مبادلاتی که پیش از این از طریق پول نقد انجام می شده هم اکنون از طریق ارز های مجازی صورت می پذیرند. این پول نیز مجددا در چرخه ی TBML قرار می گیرد.”


در حالی که خودپرداز های ارز های دیجیتال، مانند دیگر سرویس های پولی دیگر، قوانین مشابه ضد پولشویی خود را دارند، گزارش DEA نشان می دهد که برخی از مالکان این دستگاه ها به قاچاقچیان اجازه می دهند تا مقادیر زیادی پول نقد را به ارز دیجیتال تبدیل کنند و منبع اصلی پول را مخفی کنند.


“ترکیب ارز های دیجیتال و تغییر فرم های پولشویی نشان می دهد علاقه ی تبهکاران برای استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای پول شویی افزایش یافته است.”


این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده می باشد و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.


منبع: TheBlock


انتهای خبر

0
0