اخبار اکس نوین
1400/09/02
00:00
ارزش قفل‌شده در شبکه‌های لایه ۲ اتریوم رکورد زد

اکس نوین: ارزش کل قفل‌شده در شبکه‌های لایه ۲ اتریوم با ۱۳.۲۶ درصد رشد در طول یک هفته اخیر به اوج ۶.۱۳ میلیارد دلاری رسیده است. این در حالی است که هزینه گس اتریوم همچنان رو به افزایش است و پذیرش دیفای ادامه دارد. آربیتروم و dYdX حرف اول را می‌زنند بر اساس داده‌های وب‌سایت تحلیلی L۲beat در رابطه با شبکه‌های لایه ۲ اتریوم، ارزش قفل‌شده در این شبکه‌ها افزایش یافته و در مجموع به ۶.۱۳ میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. رشد ارزش قفل‌شده به دنبال افزایش تقاضا برای راهکارهای ساید چین است چراکه آنها هزینه گس را به مراتب کاهش داده و توان عملیاتی بالاتری به…

اکس نوین : ارزش کل قفل‌شده در شبکه‌های لایه ۲ اتریوم با ۱۳.۲۶ درصد رشد در طول یک هفته اخیر به اوج ۶.۱۳ میلیارد دلاری رسیده است. این در حالی است که هزینه گس اتریوم همچنان رو به افزایش است و پذیرش دیفای ادامه دارد.


بر اساس داده‌های وب‌سایت تحلیلی L۲beat در رابطه با شبکه‌های لایه ۲ اتریوم، ارزش قفل‌شده در این شبکه‌ها افزایش یافته و در مجموع به ۶.۱۳ میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.


رشد ارزش قفل‌شده به دنبال افزایش تقاضا برای راهکارهای ساید چین است چراکه آنها هزینه گس را به مراتب کاهش داده و توان عملیاتی بالاتری به کاربر ارائه می‌دهند. پذیرش دیفای در سال جاری سرعت بیشتری به خود گرفته و ترافیک گسترده‌ای را به شبکه اتریوم هدایت می‌کند که منجر به افزایش کارمزدهای این شبکه شده است.


اتریوم با صدها پروژه در دیفای اکنون غالب‌ترین شبکه میزبان دیفای است. با این حال، همانطور که بالاتر گفتیم افزایش فعالیت در این شبکه باعث افزایش گس شده و به همین خاطر صدای کاربران درآمده است و سرمایه‌گذاران سازمانی نیز شبکه‌های جایگزینی چون سولانا و آوالانچ را انتخاب کرده‌اند.


شبکه‌های لایه ۲ که به آنها زنجیره‌های جانبی یا سایدچین نیز گفته می‌شود، بلاکچین‌های مستقل و شخص ثالثی هستند که با ادغام با اتریوم، کار خاصی را انجام می‌دهند.


سایدچین‌ها در اصل به عنوان راهکاری برای حل مشکل مقیاس‌پذیری به میان آمده‌اند تا کارمزدها را کاهش و سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهند. این کار با پردازش تراکنش‌ها در خارج از شبکه اصلی و انتقال داده‌های نهایی به لایه اول شبکه انجام می‌شود.


آپتیمیستیک رول آپ‌ها و ZK رول آپ‌ها دو نوع محبوب از سایدچین‌ها هستند که فناوری بسیار مشابهی دارند. آنها داده‌ها را از شبکه اصلی خارج می‌کنند و بدین شکل از بار شبکه می‌کاهند.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0