تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/24
14:37
#خدمات_بندری چهار نماد در این گروه مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از #حتاید #حسینا #حبندر #حخزر این چهار شرکت در سال 99 درآمدی 2همتی داشتند و ...

#خدمات_بندری



چهار نماد در این گروه مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از #حتاید #حسینا #حبندر #حخزر



این چهار شرکت در سال ۹۹ درآمدی ۲همتی داشتند و در بهار سال جاری نیز ۵۱۰میلیارد تومان درآمد کسب کردند. انتظار می رود که مجموع درآمد آنها برای سال ۱۴۰۰ به ۲.۴همت نزدیک شود البته #حتاید مدل شناسایی درآمد را تغییر داده لذا گزارش های سال ۱۴۰۰ با ۱۳۹۹ قابلیت مقایسه دقیقی ندارد.



به لحاظ حاشیه سود، #حتاید بالاترین حاشیه سود را دارد چون عملا آن چیزی که به عنوان درآمد شناسایی می کند، سود خالصی است که از فعالیت زیرمجموعه ها دریافت می شود. #حخزر در بهار ۱۴۰۰ یکی از بالاترین حاشیه سود های تاریخی خود را تجربه کرده و به ۴۶درصد رسیده در حالی که سال گذشته ۲۱درصد بوده است.



در کل نوسان حاشیه سود در هر فصل این شرکت ها دیده می شود چون فعالیت های مختلف، حاشیه سودهای بسیار متفاوتی دارند.



این چهار شرکت سال گذشته ۱۱۴میلیارد تومان هزینه عمومی اداری پرداخت کردند. برای سال جاری انتظار ۱۳۱میلیارد تومان هزینه داریم. همچنین #حتاید از محل زیرمجموعه ها، سایر درآمدها دریافت می کند که تکرار پذیر است. #حسینا سال گذشته سایردرآمد ها داشت اما قابل تکرار نبوده است.



همکنون متوسط P.e این ۴ شرکت ۱۲واحد است. #حتاید با P.e زیر ۸، پایین ترین نسبت را دارد اما به صورت Fw اگر نگاه کنیم، p.e fw حتاید و حسینا در محدوده ۷ واحد است. #حبندر از محدوده ۱۵ واحد به ۱۰ واحد نزدیک می شود.



#حخزر که p.e ttm آن حدود ۱۷ است، همین اعداد را تکرار می کند و تغییر محسوسی ایجاد نمی شود.



نکته بسیار مهم، تاثیر کرونا بر فعالیت ها است. طبق محاسبات، کرونا و تحریم ها در کل ۷۰درصد حجم عملیات را کاهش داده اند. عبور از کرونا، بخشی از کاهش حجم عملیات را بهبود می بخشد. ضمنا تخصیص ارز برای بازرگانی کالاها نیز که احتمالا منوط به لغو تحریم ها است، بر #حتاید و #حسینا اثر با اهمیت مثبت دارد.

انتهای خبر

0
0