سنا
1400/10/28
13:03
صدرنشینی صنعت پتروشیمی در معاملات بورس تهران

در جریان معاملات امروز (سه شنبه، بیست و هشتم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با ۸ هزار و ۵۱ واحد کاهش، به رقم ۳۳۷ هزار و ۳۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


طی روز معاملاتی جاری، شاخص بازار اول کاهش حدود ۲۶ هزار و ۶۵۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش حدود ۴۸ هزار و ۲۰۰ واحدی را تجربه کردند.


همچنین در جریان معاملات امروز، گروه صنعت شیمیایی با حدود ۱۲ هزار هزار میلیارد ریال ارزش، طی ۱۹۷ هزار و ۳۳۲ معامله در صدر برترین های گروه صنایع بورسی قرار گرفت؛ همچنین گروه صنایع فلزات اساسی و نیز خودرو به ترتیب با ارزش حدود ۱۰.۶ و ۱.۶ هزار هزار میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


در معاملات امروز شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد «فارس» به ترتیب با ۲ هزار و ۵۵۸ واحد و ۲ هزار و ۳۶۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.


همچنین، شرکت بانک پاسارگاد با نماد «وپاسار» و شرکت سرمایه گذاری نیرو با نماد «ونیرو» به ترتیب با ۹۱۵.۵ و ۲۱.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس تهران داشتند.


امروز همچنین سهام شرکت معادن منگنز ایران با نماد «کمنگنز» و بانک پاسارگاد با نماد «وپاسار» به ترتیب با ۴.۶۹ و ۳.۹۹ واحد افزایش، شاهد بیشترین رشد قیمتی بودند؛ بیشترین کاهش قیمت هم امروز به سهام شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با نماد «وتوکا» و پتروشیمی شیراز با نماد «شیراز» با افت ۵ واحدی تعلق گرفت.



لیلی شهیر

انتهای خبر

0
0