مبین تحلیل
1400/07/03
11:13
📌#قشکر 🔸شرکت شکر شاهرود از جمله شرکت هایی است که تولید شکر از محل استحصال چغندر قند به صورت کشت پاییزه صورت میپذیرد. ضرفیت عملی شرکت حدود 19 هزار ...

📌#قشکر



🔸شرکت شکر شاهرود از جمله شرکت هایی است که تولید شکر از محل استحصال چغندر قند به صورت کشت پاییزه صورت میپذیرد. ضرفیت عملی شرکت حدود ۱۹ هزار تن میباشد که بیشترین میزان تولید صورت گرفته طی سالهای جاری نزدیک به ۱۵ هزار تن بوده است.



🔸با توجه به اینکه سال مالی شرکت برج ۶ میباشد. عملیات شکرت در سال مالی جاری عملا با نرخ شکر ۶۵۰۰ تومان بسته شده است و افزایش نرخ به رقم ۱۲۴۰۰ تومان برای سال مالی ۱۴۰۱ شرکت خواهد بود و ملاک ارزیابی نیز سال مالی آتی خواهد بود.


🔸با فرض تولید ۱۵ هزار تن در سال آتی و نرخ ۱۲۴۰۰ تومان درآمد شکرت فقط از این محل حدود ۱۹۰ میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب درآمدهای حاصل از تصفیه شکر خاو و... درآمد شرکت میتواند در محدوده ۳۵۰ میلیارد تومان قرار گیرد.



🔸از طرفی نکته ای که طی روزهای جاری بحث های زیادی روی آن است نرخ خرید چغندر قند عیار ۱۶ درصد میباشد که نرخ اعلایم حدود ۱۴۷۵ تومان به ازای هر کیلو میباشد . ولی با توجه به روند ۲۰ ساله قیمت مصوب چغند قند به میزان ۲۵ درصد نرخ مصوب گندم( ۷۵۰۰ تومان)، باید این نرخ به ۱۸۷۵ تومان برسد. که با احتساب این عدد برای سال آتی هزینه مواد مستقیم شرکت به هزینه حمل کمکی به میزان هر تن ۶۰ هزار تومان در حدود ۱۹۵ میلیارد تومان خواهد بود. با در نظر گرفتن هزینه های حقوق و دستمزد تولید و سربار بهای تمام شده شرکت به عدد ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.



🔸در نهایت با لحاظ کردن متغیر های دیگر این شکرت در سال مالی ۱۴۰۱ میتواند به ازای هر سهم سودی بالغ بر ۲۷ الی ۳۰ تومان در خوشبینانه ترین حالت داشته باشد.


➖➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0