اقتصاد آنلاین
1400/06/31
12:55
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(۳۱شهریور) / اشخاص حقیقی از فجهان روی برگرداندند

افراد حقیقی امروز ۴۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۹درصد یعنی سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فجهان»، «برکت» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سمگا»، «حآفرین» و «شتران» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، با برتری ۳۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


حقیقی حقوقی 00.06.31
تغییر مالکیت صنایع 0.06.31
انتهای خبر

0
0