رمزارز نیوز
1401/04/29
11:03
رهبری بازار به دست اتریوم!

در یک هفته اخیر شاهد آن بودیم که حدود ۱۵۰ میلیارد دلار به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اضافه شد و این رقم… مطالعه مطلب ...

در یک هفته اخیر شاهد آن بودیم که حدود ۱۵۰ میلیارد دلار به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اضافه شد و این رقم توانست بار دیگر از سطح ۱ تریلیون دلار فراتر رود.


به گزارش سایت کریپتوپوتیتو، در همین حال، میزان تسلط بیت کوین بر بازار – معیاری که سهم این ارز دیجیتال را نسبت به کل بازار ارزیابی می‌کند – در شش روز گذشته بیش از ۱٫۵ درصد کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها بهتر از بیت کوین عمل می‌کنند.


اتریوم و دیفای عملکرد بهتری دارند!

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت اتریوم در هفت روز گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. در معاملات امروز، قیمت این ارز دیجیتال حتی به نزدیکی ۱،۶۰۰ دلار هم رسید، اما نتوانست از آن عبور کند.


در زمان انتشار این خبر، اتریوم در محدوده ۱،۵۷۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، بیش از ۲ درصد رشد دارد.

eth-and-defi-lead-the-market

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت اتریوم. به گفته تحلیلگران تکنیکال، منطقه ۱،۷۵۰ دلار تا ۱،۹۵۰ دلار می‌تواند هم برای گاوها و هم برای خرس‌ها دشوار باشد. با این حال، رشد اخیر قیمت اتریوم این احتمال را بیشتر کرده که افزایش قیمت آن به سمت ۱،۸۰۰ دلار ممکن است در روزهای آینده رخ دهد.


در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) از محدوده خنثی (۵۰) عبور کرده که نشان می‌‌دهد گاوها دست بالا را دارند. در همین حال، شاخص حجم تعادلی (OBV) هم به سمت بالا حرکت کرده و سطح مقاومتی ماه ژوئن خود را شکسته است. این موضوع هم به احتمال افزایش بیشتر قیمت اتریوم، به دلیل تقاضای شدید برای آن اشاره می‌کند. جریان پول چایکین (CMF) هم توانسته به بالای ۰٫۰۵+ افزایش یابد که ورود جریان قابل‌توجه سرمایه به بازار را نشان می‌دهد.


در این میان، ارزش کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده اتریوم هم جالب توجه است. بر اساس داده‌های موجود، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۶۰۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شده که بیش از ۳۶۵ میلیون دلار آن، مربوط به اتریوم است.


همچنین، به نظر می‌رسد که افزایش قیمت اتریوم باعث رشد سایر ارزهای دیجیتال مرتبط با آن، از جمله توکن‌های اکوسیستم دیفای نیز شده است. از جمله این ارزهای دیجیتال، می‌توان به پروژه‌هایی مانند پالیگان (MATIC)، سینتتیکس (SNX)، کرو (CRV)، یونی سواپ (UNI)، آوه (AAVE)، میکر (MKR)، فانتوم (FTM) و غیره، اشاره کرد. نمودار زیر، رشد این رمزارزها در ۳۰ روز گذشته را به تصویر می‌کشد.


eth-and-defi-lead-the-market

رشد قیمتی اتریوم و توکن‌های دیفای.

به‌روزرسانی بزرگ اتریوم، نزدیک‌تر از همیشه!

همان‌طور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌شود، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال مورد بحث پس از آن شروع به رشد کرد که تیم بیکو (Tim Beiko) – یکی از اعضای بنیاد اتریوم – اعلام کرد که به‌روزرسانی ادغام (merge) اتریوم ممکن است در ۱۹ سپتامبر سال جاری اجرا شود.


به نظر می‌رسد که این موضوع، دلیل اصلی افزایش‌های فعلی است. با توجه به این‌که به‌روزرسانی ادغام قرار است یک تغییر اساسی را در پویایی عرضه ارز دیجیتال اتریوم ایجاد کرده و مدل اجماع شبکه آن را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد، بسیاری از فعالان بازار در انتظار این ارتقای بزرگ و تاثیر آن بر قیمت ETH هستند.


انتهای خبر

0
0