سنا
1401/07/06
14:30
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۴۶۶ واحد (۱.۱۵درصد) افزایش به رقم ۳۹۲ هزار و ۴۹۸ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۲ هزار و ۱۱۶ واحدی (۰.۹۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز چهارشنبه، ۶ مهر ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۹ هزار و ۸۳۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۱۷ هزار و ۹۰۸ معامله به ارزش یک هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۱۵ هزار و ۶۲۹ معامله به ارزش یک هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۷۶۷ معامله به ارزش ۸۹۴ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۸ هزار و ۲۵۵ معامله به ارزش ۶۴۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۴۶۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۶۷ واحد، شرکت فولاد پتروشیمی نوری با ۹۵۶ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۷۰۴ واحد و شرکت ایران خودرو با ۶۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۱۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۰۳ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۹۴ واحد، شرکت انتقال داده های آسیاتک با ۴۶ واحد و شرکت دشت مرغاب با ۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۶ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد رسید.


همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۳۱ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۰ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۹.۵ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۷.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۲.۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲.۳ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افرازی نگین با ۱.۲ واحد، شرکت توزیع داروپخش با ۰.۵۴ واحد و شرکت کشاورزی مکانیزه لصفهان کشت با ۰.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0