دنیای اقتصاد
1400/07/03
16:30
ترخیص فوری با گارانتی ارزی ❇️ گمرک ایران سه‌گام را برای کاهش ایستایی کالاهای اساسی و ضروری در دستور کار قرار داده است. این گام‌ها «حمل یکسره و ترخ...

ترخیص فوری با گارانتی ارزی



❇️ گمرک ایران سه‌گام را برای کاهش ایستایی کالاهای اساسی و ضروری در دستور کار قرار داده است. این گام‌ها «حمل یکسره و ترخیص فوری»، «ترخیص ۹۰درصدی کالاهایی که کد رهگیری بانک را ندارند» و «قرار گرفتن اقلام اساسی در مسیر سبز ترخیص به ‌هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد» است.



❇️ پیش‌بینی می‌شود با اجرایی‌شدن این برنامه‌ها در فصل جاری شاهد کاهش رسوب کالاهای اساسی در گمرکات و بنادر باشیم. موضوع رسوب کالاهای اساسی و ضروری یکی از مسائل چالش‌برانگیز ‌ماه‌های گذشته بود. معاون فنی گمرک ایران در خرداد‌ماه گفته بود، عدم‌هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در فرآیند تجارت خارجی با هم، یکی از عوامل مهم در کندی ترخیص کالاهاست.



❇️ این در حالی است برمبنای ماده‌۱۲ امور گمرکی، تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح و ذی‌مدخل در امر تجارت خارجی، موظف هستند تحت‌نظر و نظارت گمرک باشند. گذشته از این موضوع، عدم‌اطمینان از تامین ارز، یکی دیگر از موانع اصلی پیش‌رو ترخیص کالاهای اساسی و ضروری بود.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/f۹۷۹۴۰

انتهای خبر

0
0