بورس۲۴
1401/10/27
13:26
رفتار محتاطانه معامله گران در بازار امروز

امروز بازار با سبزپوشی ۸۵ درصد از نمادها آغاز شد اما با گذشت نیم ساعت فشار عرضه ها زیاد شد و بخش عمده ای از نمادها وارد محدوده منفی شدند. در ساعت پایانی اما تقاضاها بهبود یافت و در پایان تقریبا نیمی از نمادها به محدوده سبز وارد شدند. به طور کلی امروز معامله گران رفتار محتاطانه ای را در پیش گرفته بودند.

رفتار محتاطانه معامله گران در بازار امروز

بورس۲۴ : امروز بازار با سبزپوشی ۸۵ درصد از نمادها آغاز شد اما با گذشت نیم ساعت فشار عرضه ها زیاد شد و بخش عمده ای از نمادها وارد محدوده منفی شدند. در ساعت پایانی اما تقاضاها بهبود یافت و در پایان تقریبا نیمی از نمادها به محدوده سبز وارد شدند. به طور کلی امروز معامله گران رفتار محتاطانه ای را در پیش گرفته بودند.


ارزش معاملات خرد با ۹ درصد رشد نسبت به دیروز به ۹,۷ همت رسید. بیشترین معاملات امروز در گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی انجام شد. در بین نمادها خودرو، خگستر، وبملت، وبصادر، خساپا، گدنا، شبندر، وتجارت، شتران و شپنا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


تراز پول خرد بازار منفی ۲۱۵ میلیارد تومان و تراز پول خرد صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله منفی ۳۳۵ میلیارد تومان شد.


گروه های خرده فروشی، مخابرات و رایانه و نمادهای افق، شبندر، خودرو، همراه، وآذر، میدکو، وپاسار، رافزا، آبین و اپال بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.


عمده ترین خروج پول خرد از گروه های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و شرکت های چند رشته ای صنعتی و نمادهای فملی، شپنا، شستا، وبملت، وتوس، شتران، خساپا، فولاد، بورس و دانا اتفاق افتاد که با بیشترین حمایت حقوقی ها همراه شد.


شاخص کل که طی نیمه نخست بازار حدود ۱۳ هزار واحد رشد کرده بود در نیمه دوم بخشی از این مسیر صعودی را به عقب برگشت و در پایان با ۶,۳۷۳ واحد رشد نسبت به دیروز به کار خود خاتمه داد. میدکو، کگل، خودرو، همراه و وتجارت بیشترین اثر مثبت و شبندر و تاپیکو عمده ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


شاخص هموزن هم طی نیم ساعت ابتدایی بیش از ۵ هزار واحد افزایش داشت اما در ادامه با پس دادن بخشی از این رشد به محدوده ۵۲۳ هزار واحد رسید و با رشد ۳,۳۱۵ واحدی نسبت به دیروز کار خود را پایان داد.


شاخص فرابورس نیز امروز ۶۴ واحد رشد کرد و به ارتفاع ۲۱,۴۴۰ واحد دست یافت.

انتهای خبر

0
0