سنا
1400/05/04
13:45
بازگشت سبزپوش شاخص از تعطیلات کرونایی

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، چهارم امرداد ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۱۲ هزار و ۱۰۸ واحد به رقم یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۳ واحد افزایش به عدد ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳ واحد افزایش به ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۳۶ واحد افزایش به ۲۵۶ هزار و ۲۷۶ واحد رسید .


شاخص بازار اول افزایش ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد و شاخص بازار دوم کاهش یک هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۵۸ هزار و ۷۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۳۸ هزار و ۲۷۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۴۵ میلیارد، گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۴۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال، گروه کانه فلزی با ۳۶ هزار و ۶۳۷ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد و گروه سیمان با ۴۴ هزار و ۵۱۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۵۸ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با یک هزار و ۵۸۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه امید با یک هزار و ۲۱۴ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با یک هزار و ۱۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۲۵۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۴۰ واحد، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۲۲۴ واحد و شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با ۲۰۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵.۸۲ درصد، شرکت معدنی دماوند با ۵ واحد، شرکت سازه پویش، شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پلی پروپیلن جم با ۴.۹۹ درصد و شرکت مارگارین و شرکت توسعه صنایع بهشهر با ۴.۹۸ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه و شرکت حفاری شمال با ۴.۹۶ درصد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۴.۸۹ درصد، شرکت حمل و نقل توکا با ۴.۸۶ درصد، شرکت پاکسان با ۴.۷۶ درصد و شرکت سیمان بجنورد با ۴.۷۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند .


انتهای خبر

0
0