بورس پرس
1401/01/18
00:00
معاملات مشکوک قدیمی ترین شرکت، سهم ورشکسته، دو قطعه ساز + ۱۱ نماد

در روز افت ۷۶۹۵ واحدی شاخص، قدیمی ترین شرکت بورس، سهم ورشکسته، دو قطعه ساز به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با روندی مثبت و کم حجم و گرایش به گروه های کوچک آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۷۶۹۵ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۴۶۳ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۱ و ۲.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو با داد و ستد ۱.۷ ، ۱.۳ و ۱.۲ میلیارد سهم و لیزینگ رایان سایپا به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای ۶۶۹ و ۴۲۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۵ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، لوله و تجهیزات سدید شرکت ورشکسته حاضر در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲۴۰.۴ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های ماشین سازی نیرو محرکه، لیزینگ رایان سایپا، نفت پارس (قدیمی ترین شرکت که از سال ۱۳۴۶ در بورس ایران حضور دارد)، شیشه سازی مینا، گروه توسعه مالی مهر آیندگان ، سپنتا، آرتاویل تایر ، لاستیک یزد، تامین سرمایه بانک ملت، گروه امیر ، شهد، بیمه ما، نیرو محرکه و محورسازان ایران خودرو، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور قدیمی ترین شرکت بورس، سهم ورشکسته، دو قطعه ساز به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0